от IkonomistBG » 30 Сеп 2016, 12:13
Това бе най-стресиращото, не отплащащо и отвратително място, на което съм работил до сега. А съм работил на много места.
1. За да започна т.нар. "хубава и интелигентна работа", каквато си я мислех като я гледах от вън трябваше да се явя на 2 интервюта, за да ми пълнят главата с празни обещания и лъжи за добро заплащане, сериозност и отговорност на фирмата към служителя.
2. Започвам и се започна. Целта и политиката в този магазин бе да насилваш и мамиш клиентите да си преподпишат договорите, да вземат нова карта, телефон и какво ли още не. И когато те кажат, че не искат и нямат нужда от това, което им предлагаш ти да продължиш агресивно да им "преодолееш възраженията"и да ги склониш да подпишат. Цитирам колегата, който ме обучаваше: "Не е толкова трудно да го извъртиш да подпише, трудното е, когато се прибере и разбере какво е подписал и се върне да прави скандал да се отказва. Тогава трябва да го убедиш, че е направил правилен избор. А ако не, просто му казваш, че вече е подписал и той си е виновен. Не се притеснявай, ако не ще да плаща сметки, мутрите ще го натиснат и няма къде да ходи. Номера е да подпише. От там нататък вече ни е клиент и няма къде да ходи.". При това негово изказване мен ми стана малко криво, но си помислих че мога да продължа, грешах, разбира се.
3. Абсолютно всеки ден от моя 3 месечен престой във фирмата имаше поне по 3-4 скандала от излъгани клиенти с нови договори от които нямат нужда, от такива които не искаха да слушат повече какво им предлагаме, от излъгани клиенти които са си пуснали мобилен Интернет и след няколко дни разбират как този Интернет не става за нищо, от 4-5 рекламация за повреда на един и същ телефон и нежелание от наша страна да го сменим с нов и много други. Абсолютно всички колеги и в последствие и аз се криеха в офиса от зад като видеха, че идва някой разярен излъган клиент, с който виждаха че не могат да се оправят и като влезнеше някой от другите колеги им казваше, че сега не е на работа.
4. Работно време - 6 дневна работна седмица, като в Събота се работеше до 16.00ч. Няма обедна почивка, шефката-собственик на магазина (НИКОЛИНА ПЕНЕВА) беше инструктирала всички "Отиваш взимаш един сандвич. Хапваш на бързо за 5 мин. и се връщаш.". Всеки ден се оставаше поне по 40-50 мин. след края на работния ден и трябваше да се идва 30 мин. преди отварянето на магазина.
5. Заплата и "бонуси" - ПЪЛНА ПОДИГРАВКА !!!!!! През 2012 точно минималната заплата и нито стотинка повече. Бонуси - колегата ми сподели че в началото 2003-2005 се е давало от 5 лв до 7 лв на сключен договор на човек и тогава е имало смисъл да се напъваш да продаваш и дори да мамиш хората. Сега разбира се няма такова нещо. Слага се някъкъв абсурден таргет, който никой за тези три месеца не видях да изпълни и ако го изпълниш, взимаш пипепидеписет пилепива, което е смешно. 1 лв по-малко от поставения таргет и не взимаш нищо.
6. Всекидневните липси от касата - абсолютно всеки ден имаше по 20лв-30лв на минус от касата и шефката казваше "Ами връщате повече и за тези грешки на заплата ви ги отдържам от заплатите на всички". Имаше камери аз исках да видя кой връща повече той да си ги плати, защото аз бях сигурен в себе си ,че не съм аз, но шефката възрази и каза че тези камери били само за парлама и сме нямали време за такива неща. Не обвинявам никой, но моето предположение е, че или шефката или сина и който непрекъснато идваше и той уж да поработва, крадяха от касата. А това го плащаха продавач-консултантите.
7. Нямаше чистач на магазина и тоалетната, както в магазина до него (Мтел) и трябваше всеки ден да чистим всичко по два пъти.
8. И за край, опитът за арест и разпит в полицията върху мен - Друга част от работата ми бе да се обаждам на клиенти, на които им изтичат договорите да дойдат да преподпишат. Разбира се това бе терор върху клиентите. Всеки ден се даваха на всеки продавач-консултант по 2-3 страници с имена на хора на които им изтичаха договорите да се приканват да дойдат и да преподпишат. На почти всеки човек се случваше да да му звъннат поне 3 пъти в седмицата, което си е изнервящо и притеснително. Почти всеки човек ни умоляваше, викаше, заплашваше и ни псуваше да спрем да му звъним и да го притесняваме, но това ни бе работата. В една седмица на мен ми се случи да прозвъня 4 или 5 пъти на някой си Пламен Йорданов, който в началото беше учтив, след това ядосан, а на 5тото обаждане вече заплашваше. И в същата тази седмица четвъртък или петък, пристигат 2-ма полицаи, търсят мен да ме арестуват и да ме закарат на разпит при шефа на 2-ро районно управление - Пламен Йорданов (който май сега вече не е шеф там), което е точно срещу магазина между другото. При това аз възразих на полицаите и им казах че никъде няма да ходя, шефката излезна и успя да ги убеди тя да отиде. За мен това беше голям стрес и преля чашата и напуснах на следващия ден, защото знаех, че г-н Йорданов беше прав.
Не се лъжете, НИКОГА не работете там!!!!! Това е ад и тормоз за минимална заплата.