ЕДНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ЧЕТИВО
Издателство „Кръгозор” публикува наскоро последната книга на Сет Годин „Лилавата крава”. Тази изключително интелигентно и забавно написана творба е за мен нещо като наръчник на съвременния маркетолог. Иска ми се да приведа само една малка част от нея…
(…) „От години маркетолозите говорят за петте П на маркетинга. (Всъщност те са повече от пет, но всеки си има любимите пет.) Някои от тях включват:
- Продукт
- Политика на ценообразуване
- Промоция
- Позициониране
- Публично присъствие
- Пакетиране
(…) Това е списъкът на маркетолога: бърз начин да се увери, че си върши добре работата, начин на описване на предстоящите дейности, които трябва да накарат хората да купуват това, което фабриката току- що е произвела. Ако елементите не се напасват (например да предлагате пюрета с вкус на бебешки храни на възрастни хора), маркетинговото послание е размито и в крайна сметка неефективно.”
Книгата на Сет Годин е изключително полезна за всички, които имат сериозно отношение към съвременния маркетинг. Нещо повече, за тях тя е просто едно задължително четиво.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ