от berov » 04 Фев 2010, 15:32
Стига да си готова да понесеш първоначалните загуби ... и помисли дали е удобно мястото за паркиране (респ. спиране за кратко), как ще оформиш външния вид на магазина, разположението на продуктите отвътре, работното време, с кои дистрибутори ще работиш, атмосферата на магазина (музика, осветление, цветове), облекло на продавача/ите, търговската надценка на стоките, бързина и начин на обслужването. Съображения: дори и да не продаваш по-много от една определена стока, трябва да я имаш в голямо количество ... празните рафтове отблъскват. Също така трябва да договаряш с доставчиците да си гледат стоката и да ти я сменят, когато срокът й изтече; Стелажите на доставчиците често са под всякаква критика или 4 различни по цвят и височина един до друг изглеждат отвратително. Договори се с фирма, която да ти сглоби предварително регалите в магазина; Съобрази се със средната височина на клиентит (смешно звучи, нали) - излагай най-слабите продукти на нивото на очите им (170 см.) и най-вървежните отгоре и отдолу; Поинтересувай се кои са стоките от първа необходимост, тези с осъзната и неосъзната нужда при закупуването им; Таргетирай пазара (сегментиране), така ще знаеш кои стоки да взимаш от доставчиците и кои не.
Планирай всичко! Запиши си всяка бъдеща стъпка. Най-важното - винаги тръгвай от гледната точка на клиента (отзад напред). Запознай се с 2-те основни правила на маркетинга:
т. 1: Клиента ВИНАГИ е прав!
т. 2: Ако клиента не е прав погледни т. 1!