Здравейте, Luminoska и Iliana!

Позагубих се, а и сега ще бъда за кратко. Тази седмица пускам новия си сайт, много се забавлявам с него, но дърпа толкова време, че съм в лек стрес
Luminoske, надявам се с изпитите всичко да е ок, защото ми белееха кокалчетата в събота.
Сега по темата Салон за красота:
1. Проучи внимателно типичния си клиент за салона - но не тези, които искаш и харесваш, а тези с които разполагаш. Ти каза, че салона не е в центъра - разходи се из квартала. Влез в заведенията или в бакалията, когато има опашка. Запознай се с някои хора. Огледай им косите - боядисват ли се, правят ли си прическа, изтощени ли са им косити. Въобще - влез в атмосферата.
2. Седни пред един лист и напиши всичко за тези хора, което си успяла да събереш - какви са, какво обичат да правят, да хапват и пийват, как си почиват, каква музика слушат, какви проблеми ги вълнуват най-много, в какво вярват, какво ги трогва, какви са мечтите им, как изглеждат (най-вече косата, но не само), какъв е начина им на живот, колко се грижат за себе си (и тук пак е косата), колко често ползват фризьорски услуги, имат ли си постоянна фризьорка или просто сядат, при която е на смяна, важно ли е да е евтина пострижката, боядисват ли се вкъщи или пък носят своя боя на фризьорката, за да спестят парички, какво би ги накарало да сменят фризьорката си (ако новата е много добра и ги прави да изглеждат страхотно, ако е по-евтино, ако е в по-удобно за тях време, ако има къде да стоят децата през това време и т.н.) ... и още много неща, които ще ти хрумнат, докато ги наблюдаваш и разговаряш с тях.
3. Помисли си с какво да ги очароваш (отстъпка, подарък, цялостна услуга, цвете, бисквита с късметче, ШОКОЛАААААД, мостра на подходящия балсам за косата им (като ти ще ги консултираш за тяхната коса какво пасва най-много), компютърна програма, на която като сложат снимката си да могат да се разглеждат с различни прически и цветове на косата и т.н. Като стигнеш до точка 3 - пиши пак - ние ще помагаме с идеи, но преди това няма смисъл. Колкото по-малко предположения в бизнеса се прави, толкова по-добре (особено, когато говорим за клиентите). Хубавото при теб е, че твоите потенциални клиенти са локализирани - ти знаеш къде можеш да ги намериш - можеш да ги изучаваш на воля. В много случаи това е невъзможно.
Всичко това е по темата КАК ДА ОЧАРОВАМЕ / ЗАДЪРЖИМ КЛИЕНТИТЕ в салон за красота. Съветите на Iliana са насочени в посока КАК ДА ПРИВЛЕЧЕМ НОВИ КЛИЕНТИ. И двете неща са много важни за теб. Iliana ти е дала страхотни идеи. Според мен все пак, преди да предприемеш каквото и да било - започни от клиента - разучи го и тогава вземай решения, за да бъда максимално подходящи точно за твоите клиенти. Ще очаквам с нетърпение следващите ти действия.
Прегледай и бизнес плановете - ако си спомняш - идеята им е точно такава - да те подтикнат систематизирано да събереш определена важна за бизнеса ти информация и след това да планираш конкретни действия.
До скоро и успех

Залавям се пак със сайта. А като стане готов, ще се фукам
