Кое е преди и кое след - отваряне на магазин

Откъде да започнем. Всичко свързано със започването на бизнес.

Кое е преди и кое след - отваряне на магазин

Мнениеот rdm » 10 Авг 2007, 13:37

Здравейте.
Радвам се, че намерих сайта / после и форума:)/, където на ясен и разбираем език да се обясняват важни неща за всички стратиращи соствен бизнес.
Ние със съпруга ми започваме собствен бизнес. Направихме малко магазинче за алкохол и захарни изделия, което ми се иска да се справим да отворим към 15.09.
Ако може да ме ориентирате за някои неща?
1. Подаваме си документите в РИОКОЗ и чакаме 3 мес. да извършат проверка, и ако е ОК, до 14 дни издават становище или както се казва там. Да, обаче разбрах като се рових насам натам, че обекта може да работи през времето докато чака да се извърши проверката. Правилно ли съм разбрала?
2. Доста по-лесно се вади лиценз за алкохол и цигари. Но за него ти трябва становището от РИОКОЗ - дали и това съм разбрала правилно?
Дано не.
Всъщност кое първо подавам, че съвсем се обърках :---:
Ще се радвам ако има кой да ме ориентира в последователността.
Поздрави на всички.
rdm
Нов
Нов
 
Мнения: 12
Регистриран на: 10 Авг 2007, 11:17
Местоположение: София


Мнениеот Кака Мара » 10 Авг 2007, 15:52

Здравейте, rdm! Добре дошла на форума! :D

Най-добре на въпросите Ви за стартирането на дейността на магазина Ви може да отговори юристът, който Ви помага за документите. Той би трабвало да бъде запознат с вашия случай.
Аз мога само да Ви напиша какво знам за процедурите в теоретичния им вид:

Доколкото разбрах, Вие сте от София. За да извършвате търговска дейност на територията на Столичната община, трябва да спазвате разпоредбите на НАРЕДБА за реда и условията за извършване на търговска дейност на територията на Столичната община
Съгласно тази наредба, трябва да уведомите Общината, че започвате да извършвате дейност. Към уведомлението прилагате копие от:
1. удостоверение за актуално състояние;
2. БУЛСТАТ;
3. удостоверение за данъчна регистрация;
4. удостоверение за регистрация, съгласно чл. 12, ал.7 от Закона за храните;
5. свидетелство за регистрация на фискално устройство.
и др.

Следователно, за да извършвате търговска дейност, трябва да имате удостоверение за регистрация, съгласно чл. 12, ал.7 от Закона за храните от РИОКОЗ.
Мисля, че коментарите за това, че обектът може да работи и без удостоверението, които сте чели в интернет, касаят обектите, които вече са имали удостоверения от РИОКОЗ и трябвало да уведомят и Общината. Доколкото разбрах, можете да не чакате вписването в регистъра на търговските обекти в общината, а да започнете дейността веднага, щом сте предоставили необходимите документи за уведомление на Общината.
Дано не Ви обърках напълно. :D

Каквото касае лиценза за алкохол и цигари,
Разрешителното за продажба на тютюн и тютюневи изделия се издава от Общината, като се изискват стандартни документи.

За съжаление, в момента нищо не мога да кажа за ваденето на лиценз за алкохол. Трябва да поразпитам знаещи хора, а и много се надявам, че някой от форума ще Ви помогне с информация. :D
Никога не е късно да направите кариера!
www.karierist.com
Аватар
Кака Мара
Модератор
Модератор
 
Мнения: 125
Регистриран на: 07 Яну 2007, 01:00

Мнениеот rdm » 23 Авг 2007, 14:00

Здравейте отново.
Искам да споделя пътя по който се движим с магазина.
Документите в РИОКОЗ ги подадохме. Минаха на оглед в магазина. Имаме предимството, че сградата е съвсем нова, помещението не е използвано за друго, отговаря на всички изискваният - с течаща вода, ТЕЦ, сан. помещение. Направих Система за самоконтрол, която утре трябва да занеса в РИОКОЗ, заедно с договора с фирма по ДДД. Предполагам, че всичко ще е наред, но пак ще пиша.
Та: с готовата регистрация от РИОКОЗ подаваме останалите документи в данъчното и чакаме търговската р-ция. После с тази търговска р-ция си заплащаме такса за продажбата на алкохол, и подаваме заявление за продажба на тютюневи изделия.
Надявам се наистина да се вместим в срок до 15.09.
А дали някой има информация за рекламните табели как стои въпроса.
Защо питам - направихме проект на реклама, която да сложим над магазина, на фасадата на блока. Питахме в общината, а и аз бях прочела, че проекта се одобрява от архитекта на общината, заплаща се такса и това е. ОК, но някои познати, които са си сложили рекламни табели казват, че няма такова нещо, не били питали никой, или пък само разрешение от собственика ни трябвало, не се плащала такса.
Пак търсих в интернет и намерих една Наредба за рекламните съоръжения от 2005г. и пише даже и за солени глоби ако не е съгласуван проекта в общината. Хубаво, но някъде видях също и че кмета е оптменил тази наредба и се чака нова, която пък не успях никъде да намеря. Е, има ли сега наредба или няма? Не ме притеснява да си подадем документите в общината, но ме притеснява времето за което взимат решение. Знаете ли повече по въпроса?
А относно движението нататък пак ще пиша. Наистина мисля, че целта на тези форуми е да споделяме информация, което да е взаимополезна и на някой (като мен ) би му свършила добра работа.
Поздрави на всички.
rdm
Нов
Нов
 
Мнения: 12
Регистриран на: 10 Авг 2007, 11:17
Местоположение: София

Мнениеот Ilijana » 24 Авг 2007, 02:10

Здравей, rdm! :D Радвам се, че напредваш с магазина си!
Като си платила таксата за алкохол - после лиценз ли ще получиш? Не ми е ясна процедурата, а мисля, че доста хора във форума също имат подобни въпроси.
Благодаря, че пишеш за опита си. :D По този начин помагаш на други начинаещи бизнесмени.
Относно рекламата ще проверим, но доколкото знам, не могат да се слагат рекламните табели без разрешително, дори когато се закачат върху частни къщи.
Сигурно е голяма тръпка да наближава 15.09? :D
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот rdm » 28 Авг 2007, 13:50

Да, тръпка си е:)
И все повече ме хваща страх, но като сме се хванали на хорото ще го играем, няма как.
А относно лиценз за алкохол - няма такъв вече. Само такса плащаш и ти дават документ за платена такса. За цигарите ни искат заявление (по образец от данъчното). Като го подадеш и за него си плащаш такса и ти издават документ.
Ще дам по-конкретна информация утре.
Поздрави на всички.
rdm
Нов
Нов
 
Мнения: 12
Регистриран на: 10 Авг 2007, 11:17
Местоположение: София

Мнениеот Кака Мара » 30 Авг 2007, 21:43

Благодаря Ви, rdm, че споделяте информация. :D Наистина ще помогнете на много хора.

Пожелавам Ви да стартирате успешно! :D
Никога не е късно да направите кариера!
www.karierist.com
Аватар
Кака Мара
Модератор
Модератор
 
Мнения: 125
Регистриран на: 07 Яну 2007, 01:00


Назад към Стартиране на собствен бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



cron