Здравейте, rdm! Добре дошла на форума!
Най-добре на въпросите Ви за стартирането на дейността на магазина Ви може да отговори юристът, който Ви помага за документите. Той би трабвало да бъде запознат с вашия случай.
Аз мога само да Ви напиша какво знам за процедурите в теоретичния им вид:
Доколкото разбрах, Вие сте от София. За да извършвате търговска дейност на територията на Столичната община, трябва да спазвате разпоредбите на
НАРЕДБА за реда и условията за извършване на търговска дейност на територията на Столичната община
Съгласно тази наредба, трябва да уведомите Общината, че започвате да извършвате дейност. Към уведомлението прилагате копие от:
1. удостоверение за актуално състояние;
2. БУЛСТАТ;
3. удостоверение за данъчна регистрация;
4. удостоверение за регистрация, съгласно чл. 12, ал.7 от Закона за храните;
5. свидетелство за регистрация на фискално устройство.
и др.
Следователно, за да извършвате търговска дейност, трябва да имате удостоверение за регистрация, съгласно чл. 12, ал.7 от Закона за храните от РИОКОЗ.
Мисля, че коментарите за това, че обектът може да работи и без удостоверението, които сте чели в интернет, касаят обектите, които вече са имали удостоверения от РИОКОЗ и трябвало да уведомят и Общината. Доколкото разбрах, можете да не чакате вписването в регистъра на търговските обекти в общината, а да започнете дейността веднага, щом сте предоставили необходимите документи за уведомление на Общината.
Дано не Ви обърках напълно.
Каквото касае лиценза за алкохол и цигари,
Разрешителното за продажба на тютюн и тютюневи изделия се издава от Общината, като се изискват стандартни документи.
За съжаление, в момента нищо не мога да кажа за ваденето на лиценз за алкохол. Трябва да поразпитам знаещи хора, а и много се надявам, че някой от форума ще Ви помогне с информация.
