Здравейте, Zoia_Alex! Добре дошла на форума!
Малко сте объркана, но това е нормално за човек, който за пръв път се захваща с нещо "много голямо и отговорно". За да подредите мислите си, трябва да направите две "страшни" неща: да напишете бизнес-план "за лична употреба" и да си направите план за действие. Звучи много страшно, но в същност означава неща, които всеки от нас е правил доста пъти.
Бизнес-план "за лична употреба" - така наричам вид планиране с цел да изясните за себе си какво Ви очаква в близките една-две години от стартирането на бизнеса. Въпреки, че планът няма да се показва на външни хора, той трябва да бъде точен и максимално реалистичен.
За целта вземете няколко листа хартия и запишете всичко, което е важно за дейността Ви: 1. оборудване, хора, помещение, продукти - по всяка точка си посочете количество, колко ще ви струва, къде ще го намерите, как ще го докарате и всички други дребни детайли.
2. Финансови разходи за стартиране на дейността и за първите месеци/само парите!/ - колко пари ще Ви трябват за да осигурите нещата от т.1 + регистрацията на фирмата + наем на помещение + разходи за заплати и осигуровки + разходи за ток, телефон и т.н.
Откъде ще намерите необходимите Ви финансови средства /собствени средства, кредит, заем от познати или нещо друго/?
3. Как и къде ще продавате своята продукция /маркетингова стратегия/, ще правите ли реклама.
4. Как ще се развивате в близките една-две години /ново оборудване, нов персонал, нов асортимент? и т.н./ Какви са перспективите и целите на бизнеса Ви?
Посочих само най-основните неща. За бизнеспланирането има достатъчно информация /в близките дни и "Кариерист" ще публикува статия за това какво трябва да съдържа бизнес-план/. Винаги препоръчвам за да не изпуснете нещо, просто да си представите, че вече фирмата Ви работи. Какво ще правите всеки ден? Какво ще Ви трябва за това? Като имате представа за ежедневието на своята работа, ще знаете и от какво ще имате нужда.
План за действие. Сега, като с бизнес-плана си сте определили какво искате да постигнете и какво Ви очаква, трябва да планирате своите действия така, за да постигнете целите си по най-добрия начин.
Всеки от нас е правил нещо подобно. Просто напишете си задачите:1. 2. 3. ...
Например, решавате да започнете от помещението. Вие питате:
Zoia_Alex написа:Трябва да намеря първо помещение ,което да се преустой да покрива изискванията за този тип обект/не съм на ясно , но сигурно има доста изисквания за - помещения, кухня, безопасност , хигиена.../
Ако сте направили бизнес-план, вече знаете колко голямо помещение Ви трябва, къде да се намира то /голяма улица, квартал, до някое училище или друго/, ще сте наясно какъв наем ще можете да плащате /+първоначалния ремонт/, ще търсите обзавеждане под наем или ще го купите и т.н.
Да, има доста изисквания към кухнята, хигиената и т.н. Подробна информация можете да получите в РЕГИОНАЛНА ИНСПЕКЦИЯ ЗА ОПАЗВАНЕ И КОНТРОЛ НА ОБЩЕСТВЕНОТО ЗДРАВЕ /РИОКОЗ/ във Вашия областен град. Адресите и допълнителна информация можете да намерите
тук.
Zoia_Alex написа:на какъв етап от трябва да се регистрира фирмата?
Аз Ви препоръчвам да не бързате. Веднага след регистрацията на фирмата ще започнат и Вашите задължения. Първо говорете с някакъв адвокат - ще изберете какъв "модел" фирма ще си направите /ЕООД, ООД/ или ще станете едноличен търговец /ЕТ/ и ще проверите колко време ще отнеме регистрация на фирмата във Вашия град. Понякога става бързо, понякога - бавно.

Горе-долу планирайте си един месец. Препоръчвам Ви да ползвате услугите на адвокат за да регистрирате фирмата си. По този начин ще си спестите обиколките из институциите, съда и т.н. и ще освободите време за да се занимавате със стартирането на бизнеса си.
Успех!