Изключително много се извинявам! Но ми помогнете

Откъде да започнем. Всичко свързано със започването на бизнес.

Изключително много се извинявам! Но ми помогнете

Мнениеот Ива » 22 Ное 2007, 17:24

Здравейте! Знам че в този форум има изключително много и подробни теми за изготвяне на бизнес план, но аз имам проблем с него. Желая да започна собствен бизнес и съм се нагърбила със задачата да изготвя такъв план за магазин за козметика с надеждата да получа кредит за старт. Четох много, тук също, но много подробности ми убягват като примерно чисто графическото оформление и някои тънкости, за които ми казаха че съществуват, но аз не знам. Запознах се с много примерни бизнес планове и те всичките изглеждат приблизително еднакви. Но проблем ли ще е, ако не мога да преценя и да опиша абсолютно всички точки от плана. Как точно трябва да звучи речта ми. Желая да ми помогнат хора минали по моя път или хора знаещи повече от мен в тази област. Много ще съм ви благодарна имам още доста въпроси дано някой ми помогне! Благодаря предварително!
Ива
Нов
Нов
 
Мнения: 1
Регистриран на: 22 Ное 2007, 17:11


Мнениеот Ilijana » 24 Ное 2007, 01:11

Здравей, Ива! Добре дошла на форума! :D

Сигурно ти се е налагало да пишеш курсова или дипломна работа. Бизнес-планът има почти същото оформление и език.

Първо има титулен лист със заглавието на бизнес-плана, твоето име и/или името на фирмата. На следващата страница се пише съдържанието на плана. Останалите страници е самият план по глави.

Представи си, че пишеш курсова работа на тема "Как ще се развива моят бизнес през следващите три години" и описвай какво смяташ да се случва. Това е. :D
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 628
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот tomov8 » 19 Мар 2008, 18:14

Здравей!
За да получиш потребителски кредит до 30 000 лв не ти трябва никакъв бизнес план. А колкото до самия бизнес - за него ти трябва такова нещо, най-малкото за да имаш престава с какво ще се занимаваш, какви неща трябва да свършиш и т.н. Повечето кредитни институции отдавна не искат бизнес-планове, освен ако не става дума за пари над 1 млн лева, но и тогава най-важни са материалните обеспечения
Аватар
tomov8
Нов
Нов
 
Мнения: 9
Регистриран на: 19 Мар 2008, 18:11

Мнениеот Petkov » 19 Мар 2008, 18:24

Вчера гледах статистика, според която ако на всеки 3 фирми 2 имат бизнес план, а 1 не то двете с бизнес планът фалират, а тази без се развива и побеждава. Не съм сигурен дали е така или не, но аз съм склонен да си направя ето ти примерен БП:

Разходи:
стока - 1000 лв.
наем на мес. - 500 лв.
заплата+осигуровки - 500 лв.
застраховка - 20 лв.
и т.н.
---------------------------
Всичко разходи - 2020 лв./мес.

Приходи:
Продажба на стоки - 2500 лв.
Лихви по сметка - 10 лв.
и т.н.
----------------------------
Всичко приходи - 2510 лв.

Разлика /печалба/: 2510-2020= 490лв.

Друг:

разположение новата кооперация на бул. Св.св. Кирил и Методий, Благоевград
площ 15-20 кв.м.
наем ?300-500.(предполагаем)

РАЗХОДИ


наем ?300-500
заплати 500-600 лева
разходи за ток 100-200лв.
ремонт(+ обзавеждане) 5000(максимум)
стока 10000-20000лв.
документи 1000-2000лв.

общо: 16000–27000лв. Еднократни при еднократно зареждане на стока. След това се предполага че стока ще се зарежда от месечният оборот, както и наемът + заплатите и разходите за ток и вода.



Възможни са разходи от типът "непредвидени", които се появяват почти винаги и трудно могат да бъдат определени, както стойноста им, така и видът им.


ВЪЗМОЖНИ ПЕЧАЛБИ


При зареждане на стока за 10000-20000лв са възможни печалби на стойност двойна на направената инвестиция.

Ако може да се предположи че на всеки час покрай магазина минават 30 човека и между 5 и 10 влизат и пазаруват стока на стойност между 5 и 10лв оборотът ще бъде между 25 и 100лв на час. При 10 часов работен ден това прави 250-1000лв. 30 дни в месеца достигаме оборот 7500-30000. След разходи между 1200-1800 оборотът става 6300-28200. всички суми са относителни между минимумът и максимумът но дори и при минимален дневен оборот 50 лв е напълно достатъчно месечните разходи да бъдат покрити. От друга гледна точка ако в даден ден оборотът е 0 то шансът да бъде попалнен на другият ден е 1:30.

Естествено винаги съществуват рискове както при закупуването на кола, техника или дори нов хранителен продукт така и при започването на нов вид бизнес. Доказано добър и печеливш бизнес като този с алкохол и цигари естествено крие своите рискове, но при добър подбор на място и качествени и разнообразни стоки шансът за успех е реално висок. Разбира се от изключителна важност е и качественото обслужване. Ако бизнесът не потръгне има шанс да се загубят няколко наема и няколко заплати, но стоката никога няма да остане непродадена. Разходите по ремонта и документите не могат да бъдат компенсирани, въпреки това се очаква от печалбата от продадените стоки в магазина да се достигне дебитен и кредитен баланс на крайното салдо или минимална загуба.
Тhe road to success is always under construction, Keep Walking...
Аватар
Petkov
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 71
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:32
Местоположение: София, Благоевград

Мнениеот Petkov » 22 Мар 2008, 19:05

как са бизнес плановете, помогнаха ли единият и от Иляна, а по-дългият съм го правил аз. Ако искаш ето още няколко идеи професионални и не чак толкова:

http://www.bulinvesta.com/bpa.pdf

http://www.bulinvesta.com/oek.pdf

http://www.denel.dir.bg/Bplantext01.pdf

Ето иедин добър(поне според мен), мисля че всичко тук ще ти е достатъчно за успешен бизнес план:

Бизнес План
На
Нощен Клуб


Съдържание:
1. Обобщен план за действие
2. Профил на компанията
2.1. Собственост на компанията
2.2. Основаване
3. Описание на стопанската дейност
4. Обобщен маркетинг план
4.1. Пазарна сегментация
4.2. Стратегия за целевите маркетинг сегменти
4.3. Анализ на деловите услуги
4.3.1. Бизнес участници
4.3.2. Основни конкуренти
5. Стратегически план за действие
5.1. Маркетинг стратегия
5.2. Стратегия за продажби
5.2.1. Прогноза за продажбите
6. Управление
6.1. Управленски екип
6.2. Пропуски в управленския екип
6.3. Кадрови план
7. Финансов план
7.1. Важни предпоставки
7.2. Анализ на рентабилността
7.3. Очаквана Печалба и загуба
7.4. Очакван паричен поток
7.5. Очакван счетоводен баланс
7.6. Относителен бизнес дял

1. Обобщен план за действие
Нощният клуб ще бъде елитен, тематичен и предлагащ танци и забавления. Нашата цел е да предлагаме обслужване, което да осигури конкурентно предимство пред останалите нощни клубове. Ние ще осигурим повече забавления и приятни емоции на нашите гости през тяхното свободно време. Ще осигурим повече видео и електронни технологии на квадратен метър от всеки друг в района. Менюто и атмосферата ще бъдат семпли и в същото време уникални и открояващи, внушаващи чувство на принадлежност на местните и туристите мястото. Нашето кредо е "щастливите и ентусиазирани служители създават щастливи и ентусиазирани гости".

Основните цели за развитието на този нов клуб са:
 Максимално оползотворяване на възможностите, които дава отличното местоположение и бързо преориентиране към новия, развиващ се градски площад.
 Официално откриване през лятото на 2001 и широко популяризиране в медиите.
 Поддържане на контрол на разходите, операциите и паричния поток чрез адекватен и автоматизиран мениджмънт.
 Да подържа разходите за храна под нивото на 33% от приходите от храна.
 Да подържа разходите за напитки под нивото на 25% от приходите от напитки.
 Да надвиши $3 млн. годишни продажби до третата година на бизнес плана.

Ключовите фактори за успех са:

 Да предлагаме изключително обслужване, което да впечатлява.
 Постоянна атмосфера за забавление и качествен продукт.
 Управление на финансите и паричния поток за увеличаване на капитала.
 Постоянен стриктен контрол на всички разходи без изключение.



2. Профил на компанията

Ключови елементи на концепцията на Нощния клуб:
1. Тематично забавление и танци - фокусиране върху комерсиални и масово популярни теми.
2. Отличителни белези на дизайна - Нощният клуб ще има впечатляващ диско клуб за 350 гости. Ще има и три сепарета подходящи за организиране на конференции или частни партита през деня или вечер. Съседната зала и бар ще имат приятна и предразполагаща към релакс атмосфера. Диско водещ ще се грижи за музикалния фон и ще забавлява публиката с игри.
3. Местоположение, местоположение, местоположение - едно от основните предимства на Нощния клуб пред останалите конкуренти е, че се намира в новия градски център.
4. Казино - Нощният клуб ще има няколко интерактивни игри и билярд за допълнително забавление и приход.

5. Качествена храна - всичко ще бъде безсмислено, ако не се обърне специално внимание на качеството на храната. Менюто ще бъде семпло и подобно на това на първокласни ресторанти. Изкушаващ бар с аперитиви ще примамва гостите.
6. Изключително обслужване - приятелско и с внимание към клиента с оглед постигане и поддържане на качество и имидж. Ще се инвестира в обучение на персонала, като се подържа висок относителен дял на обслужващ персонал спрямо клиенти, т.е. един на 35 гости.

2.1. Собственост на компанията

Нощният клуб е частно дружество с ограничена отговорност, чиито данни не са променяни от датата на тази публикация. Акционери са ДД, ХК, БК.

ДД е завършил Бизнес администрация, степен Бакалавър в Държавния Университет. Заемал е управленска позиция в ресторант в ПепсиКо. Открива и менажира успешно два нощни клуба, а по-късно и спортен бар. В момента управлява успешно отдел Продажби в петата си година от опита му в хотелиерството.

ХК има Бакалавърска степен по Индустриален медиа мениджмънт със специализация маркетинг. Работила е като финансов анализатор в Локхиид Мартин и Ел3 Комюникейшънс в продължение на две години.

БК има осем годишен опит в управлението на хора. В момента е успешен финансов мениджър, в петата година от опита му в автомобилната индустрия.

2.2. Основаване

Компанията търси заем за основаване на ново заведение в града.

Необходимите средства са $ х.х млн.. Кандидата се нуждае от цялата сума за приключване на проекта.

Заемът ще се вложи в изграждането на заведението и закупуването на необходимите материали. Разпределението на капитала е посочено в таблицата.




Начален Капитал

Изисквания

Начални разходи
Климатична система $25,000
Лизингово плащане за озвучаване и осветление $2,750
Оборудване на бара $9,500
Доставки за бара $5,500
Парични резерви $125,000
Веншни рекламни табла $15,000
Лицензи и такси $35,000
ФФИ $75,000
Разходи за подръжка $7,500
Начални маркетинг проучвания $22,500
Интериорен дизайн $45,000
Кухненско преоборудване $12,500
Правни $7,500
Депозити за начални заплати $25,000
Хартиени продукти $2,500
Система за продажби $35,000
Преобзавеждане на стаятя за почивка $35,000
Общи начални разходи $485,250

Необходими начални активи
Начален паричен баланс $75,000
Инвентар $7,500
Други КТА $0
Общо КТА $82,500

ДТА $0
Други активи $82,500
Обща необходима сума $567,750

Финансиране

Инвестиции
Инвеститор 1 $250,000
Инвеститор 2 $250,000
Други $67,750
Общо Инвестиции $567,750

КТП
Разплащателни сметки $0
Краткосрочни вземания $0
Други Краткосрочни вземания $0
Общо КТП $0

ДТП $0
Общо Пасиви $0

Начални загуби ($485,250)
Общо Капитал $82,500
Баланс $82,500


3. Описание на стопанската дейност
Появата на зоната, на Главната улица, е уникална възможност за модерно тематично заведение. Основните предимства на този проект са местоположението - развита централна градска част, и липса на пряка конкуренция. Заведението е решение на липсата на социална атмосфера и заведения за публиката между 21 и 35 години в града. Така също приходите от забавленията ще остават в града.

Заведението ще се специализира в тематични вечери, игри и казино, и ще предлага бира, вино и богат асортимент от спиртни и коктейлни напитки. Също така ще предлага безалкохолни напитки, а менюто ще се състои предимно от аперитиви с цена от шест до девет долара. Работното време в началото ще бъде от 23 до 2 ч., четири вечери в седмицата. Пазарната ниша са местните и хората от околните градове.
4. Обобщен маркетинг план
Управленската концепция за Нощния клуб е приета и е одобрено откриването на заведение в новата централна градска част. Този търговски център се разпростира на 138 акра и очакванията са потока от хора да нарасне. Отриванато на кино и театрален салон в този комплекс допълнително налага наличието на такова заведение.

Нощният клуб ще заеме площ от 10 000 кв.м. Административния офис ще бъде в сградата. Капацитета на диско клуба и бара е за 750 души. Нарастващото и младо население са целевата потребителска група, която ще бъде спечелена с разнообразнието от услуги, модерен дизайн, аудио и видео системи и тематични и атрактивни зали и барове.

4.1. Пазарна сегментация
Три са основните пазарни сегменти. Те разбира се не обобщават и не визират всички потенциални клиенти.

1. Млади професионалисти без деца - близостта до комплекса от театри и кина привлича неомъжени и млади двойки. Независимо дали говорим за група приятели или двойка, отишла на кино заедно, те преди или след това се нуждаят от място, където могат да хапнат и да изпият по едно питие.
Това са клиенти от 27 до 40 години. Нощният клуб ще им допадне също да прекарат вечерта си тук променяйки забавлението. Очаква се също и 15% годишен ръст успоредно с демографския ръст на градското население.
2. Колежани и студенти - приятната и атрактивна за колежаните и студентите атмосфера ще доведе в последствие до естествена посещаемост и от млади професионалисти, наскоро дипломирали се. Очакваният приръст от този сегмент е 5% годишно.
3. Туристи и делови пътници - Все повече нарастват посещенията на делови пътници и туристи, което е осезаемо и от разрастването на местното летище и повишено търсене на тази дестинация. Тази целева група ще бъде привлечена чрез директен маркетинг към местните хотели. Очакваният годишен ръст от този сегмент е 20% благодарение на по-добрите връзки с местните хотели и устната реклама и препоръка от страна на хотелския персонал. В бъдеще ще се направи страница на Нощния клуб в Интернет, която дава предварителна информация преди евентуално посещение.

Графиката показва пазарните сегменти по очакван годишен ръст.



Маркетинг анализ
Потенциални клиенти Ръст 2001 2002 2003 2004 2005 Индекс
Млади професионалисти без деца 15% 132,00 151,80 174,57 200,75 230,86 15.00%
Колежани / Студенти 5% 100,00 105,00 110,25 115,76 121,55 5.00%
Туристи / Бизнес пътници 20% 100,00 120,00 144,00 172,80 207,36 20.00%
Общо 13.95% 332,00 376,80 428,82 489,31 559,78 13.95%


4.2. Стратегия за целевите маркетинг сегменти
Стратегията се базира на много добро обслужване на пазарните ниши. Това са любителите на този тип заведения, туристите и всички други, които могат да се забавляват в този клуб.

Маркетинг стратегията е от огромно значение за основната стратегия:
- Да се акцентира на изключителен сервиз
- Да се наблегне на неповторимите страни и особености
- Да се фокусира на целевите пазари

Трябва да има адекватна ценова политика по отношение на висококачествения сервиз и предлагана храна. Приходите трябва да съответстват на разходите, така че заплатите и обучението да гарантират висококачествен сервиз и да има баланс.

Предлаганото меню е изискано и в същото време не е толкова скъпо и е лесно за приготвяне. Сервирането е това което може да впечатли клиентите, така че да има и баланс с цената.

Цените са умерени. Средните разходи на един клиент са $12.50 за напитки и $7.50 за храна. Нашите клиенти харчат повече отколкото се харчи в подобно заведение с умерени цени. Това се дължи на една атмосфера, която предразполага към по-дълъг престой и повече потребление, съответно по-голям оборот.

4.3. Анализ на деловите услуги
Шумните и тематични заведения оказаха влияние през 90-те години в крайбрежните градове. Лос Анджилис, Холивуд, Таймс Скуеър в Ню Йорк, Пайъниър Скуеър в Сиатъл са просто няколко примера. Замайвайки публиката с аудио-визуални ефекти и интерактивни забавления, тези заведения продължават да носят едни от най-високите приходи. Проучванията показват, че човек ще прекара средно 3 до 4 часа през уикенда в такава обстановка и ще похарчи средно от 20$ до 50 $ през този период. Тенденцията за следващото хилядолетие няма признаци на спад.

Заведенията от този тип са със стандартно работно време от 20 ч. до 2 ч., като брутният приход на вечер е от $3 500 до $25 000. Основните източници на приход са високия оборот от продажба на алкохол, храна - около 7 до 10 долара, и такса вход - около 5 до 10 долара.

Заведенията за забавление в края на 80-те и 90-те акцентираха на шумните, ефектно осветени дискотеки с видео екрани, като и до днес те са популярни. Тази концепция се развива, като през последните години се прилагат новите технологии, които допринасят за едно по-незабравимо и вълнуващо преживяване. До момента, обаче, никой не е приложил тази модерна концепция във вашия град.

Освен това, идеята да се забавляваш се доразвива също. Интерактивните състезания, тематичните нощи и други събития, правят тези заведения нещо повече от място за събиране, запознанство и танци.
В този клуб ще се приложат новите концепции за забавление.

Нощните клубове и други заведения разчитат много на своите доставчици. Те доставят алкохолни и безалкохолни напитки, като първите имат значителен дял в приходите.

Проучванията показват, че всички основни марки на напитки са на разположение, както и няколко местни марки бира, а доставчиците на пазара са с висок рейтинг по отношение на асортимент и срокове за доставка.

4.3.1. Бизнес участници
Нощният клуб е част от ресторантьорската индустрия и включва:
• Местни барове и нощни клубове - обслужва местната общност, която за да бъде постоянна трябва да получи по-ниски от средните цени.
• Комплекси от нощни клубове за забавление - този модел доближава обсъждания. Типични за места с голям трафик и дестинации за забавление. Цените се доблжават до вече обсъжданите. В района, в който ще се открие клуба няма подобни заведения.
• Конгресни центрове - обикновено те са собственост на национални вериги, на площ по-малка от 10 000 кв.м. Сервират храна с по-добро качество от това в заведение за бързо хранене.
• Официално изхранване - Подобно на горепосоченото, но с по - високо качество и сервиз.
• Ежедневно изхранване - предлагат допълнително бар, музика и други развлечения с много добро качество на храната и сервиза.
• Вериги за хранене - от типа на Хард Рок Кафе, Планета Холивуд и др. със специфична атмосфера, която да привлече този тип клиентела.

4.3.2. Основни конкуренти

Конкуренцията е предимно със заведения за ежедневно хранене. Необходимо е ефективно конкуриране с широко разпространената идея, че вече не можеш да получиш добро обслужване и едновременно да поддържаш идеята, че навън можеш да се забавляваш. Проучванията показват, че потребителите оценяват и мислят за атмосферата, цената и качеството съответно при избор на заведение. Цената е фактор и ако клиента има притеснения, той е готов да заплати по-висока цена за да прекара по - добре.

В резултат на направения пазарен анализ, се установи, че има 4 заведения , считани за директни конкуренти на Нощния клуб. Индиректната конкуренция е за всики долар, похарчен за забавление, независимо от неговата категория и тип.

Основни конкуренти:

Клуб А

Работно време: 17 ч. - 2 ч.
от Сряда до Събота
Капацитет: 300
Сряда Колежанска Нощ /Бирата по 1$/
- Клубът допада на масовия колежански вкус, търсещ евтини напитки.
- Клубът е с лоша хигиена.

Бар Б

Работно време: 22 ч. - 2 ч.
от Понеделник до Неделя
Капацитет: 400
Четвъртък Колежанска Нощ / Лейдис найт
- Клубът допада на хора между 25-35 години
- Билярда и видео игрите са в центъра.
- Дансингът е в дъното на клуба.

Заведение В

Работно време: 18 ч. - 2 ч.
от Сряда до Събота
Капацитет: 250
- Клубът допада на хора между 25-45 години от средна и по-висока класа.
- Заведението е известно с по-възрастната си клиентела.

Клуб Г

Работно време: 23 ч. - 2 ч.
от Понеделник до Неделя
Капацитет: 350
- Клубът допада на хора между 25-45 години
- Клубът е известен с джаз музиката на живо и наливната бира.

5. Стратегически план за действие
Тъй като акцента е върху изключително доброто обслужване, нашата основни тактики са провеждане на тренинг семинари на всеки два месеца, отличаване на служители и по-висок относителен дял на обслужващия персонал за гости. Тренинг програмите включват дългосрочно обучение с управленска насоченост, работа с вътрешни и външни клиенти, споделяне на успешни бизнес практики. Отличаването на служителите се състои в номиниране на служител на месеца с лично място на служебния паркинг, отличаване за безупречно обслужване и др. За постигане на по-висок относителен дял на обслужващия персонал за гости, ще има отделно сервитьори за напитки и отсервиращ персонал, както и удобен бар за сервитьорите.

Стратегия номер две е забавлението. Тактиките са интерактивно забавление, сензорни ефекти, като постоянни състезания, игри, музика, кареоки и диско водещ, който ще се грижи за доброто настроение в клуба. Ще има билярдна зала поради популярността на спорта /според CNN, той е петият най-популярен спорт в света/, видео игри и други възможности за развлечение, включително и бар с много места.

Стратегията да изпълним нашето обещание е най-важна. Тактиките са в ход, като тренинг, базиран на оценката , постоянство, внимание към детайла, особено след популяризиране на заведението. Упълномощаване на обслужващия персонал да разрешава евентуален проблем без да кара клиента да чака за консултация с ръководството, което печеливша комбинация за двете страни. Ежедневно постоянно и непрекъснато усъвършенстване. Тъй като стойността е следствие от предоставена услуга минус нейната цена, то същността е не просто да се сервира храна в шумна и ефектно осветена зала, а да се остави едно по-дълготрайно впечатление.

 Да се наблегне на изключителния сервиз - трябва да се докаже на госта, че той съществува и трябва да се очаква по време на хранене. Необходимо е отличаване от останалите заведения.
 Да се наблегне на забавлението - ако предположим, че всички наши гости прекарват приятно при нас, ще си осигурим пазарен дял чрез постоянната ни клиентела.
 Да се концентрираме върху целевите пазари - цялостната концепция и нейното реализиране ще привлече целевите пазарни сегменти.
 Диференцираност и изпълняване на обещанията.

Не може просто да се продава още един, пореден клуб. Трябва да се спазят обещанията за качество, обслужване и незабравимо преживяване, а те се доставят от персонала.

5.1. Маркетинг стратегия
Районът се разраства и привлича годишно много жители от други места. Тази тенденция е валидна като цяло за страната.

Много от новите и настоящи жители членуват в клубове на други пазари. Нощният клуб е подходящо място за всички. Новите технологии са неделима част от клубния имидж.

Рекламните бюджети и представянето са в ход , с оглед налагане името и позиционирането му сред водещите на пазара денс и тематични заведения.

Радио рекламата е основният рекламен канал за достъп до нови клиенти. Стратегията и политиката ни ще останат постоянни, както и начина, по който се рекламираме:
 Реклама - ще разработим ключово послание, което ни позиционира.
 Официално откриване - значителна част от рекламния бюджет ще се насочи към това събитие.
 Директен маркетинг - насочен към местните хотели и летище.

Маркетинг стратегията ще бъде насочена към продукта на клуба, и ще се осъществява чрез медиата, брошури и вътрешни промоции.

Официалното откриване ще бъде през лятото на 2001 г. Рекламни радио блитцове ще се въртят в ефир три седмици преди "неповторимото" за града събитие. По ключовите радио станции ще има състезания с награди - ВИП пропуски за Официалното откриване, създавайки еуфория около събитието. Самата дата не е потвърдена, тъй като зависи от приключването на строежа. Бюджета е 10 000$ , а предполагаемата дата за момента е през юни 2001.

Успехът на тези кампании ще се оцени от анкетни проучвания за това колко популярен е клуба през първите 90 дни. Бюджета ще се преразгледа след като се видят резултатите от анкетата.

За да има осведоменост и да се напомня за марката, ще се пускат регулярно реклами по местното радио - предимно Маджик, най-слушано от целевия маркетинг сегмент, и преса. Целта е да се постигне асоциация при всяко споменаване на денс клуб и бар да се мисли за Нощния клуб. ХК ще отговаря за рекламата, като определения месечен бюджет е $12 000 през първите 90 дни, а след това сумата ще бъде $6 500 на месец.

Директният маркетинг и реклама по местните хотели и на летището ще цели привличането на тези туристи, които нямат планове за вечерта и не знаят къде да отидат. Брошурите ще информират гостите за клуба, неговото местоположение, програма и промоции. Промоции като "покажете ключа от хотелската си стая и вземете Вашето безплатно питие" и брошурите в стаите, не отнемат много финансови средства, а изискват едно постоянство за постигане на търсения ефект. БК е отговорен за директната реклама, като началния бюджет е $3 000, по-нататък сумата е $1000 на месец.

Реклами ще се публикуват и в колежанските и студентски вестникарски издания. ХК ще отговаря за тях, като месечния бюджет е $300.

Ще се подготвят тениски, бейзболни шапки и бухалки с логото на клуба, за да подаряват и да се прави реклама. Дизайнът е отговорност на ХК, а финансовата част на ДД. Началният бюджет е $1 800, а по-късно ще се определи и месечният за тези промоционални подаръци.


5.2. Стратегия за продажби

Тази информация е посочена в таблицата за прогнозата за продажби.

5.2.1. Прогноза за продажбите

Графиката представя заложените очаквани продажби на месечна база и очаквани годишни продажби.




Прогноза за продажбите
Продажби 2001 2002 2003
Напитки $1,346,100 $1,480,710 $1,628,781
Храна $93,500 $102,850 $113,135
Пропуск $836,740 $920,414 $1,012,455
Общо Продажби $2,276,340 $2,503,974 $2,754,371

Разходи за продажби 2001 2002 2003
Напитки $336,525 $370,178 $407,196
Храна $30,855 $33,941 $37,335
Пропуск $0 $0 $0
Общо разходи за продажби $367,380 $404,119 $444,531

Приходи на ден ** Пон Вто Сря Чет Пет Съб Нед Общо на седмица
Гости, платили пропуск 0 0 325 475 675 775 0 2,250
Ср. Цена на пропуска $7 $7 $7 $10 $10 $10 $7 $9.57
Общо продажби от пропуск $0 $0 $2,275 $4,750 $6,750 $7,750 $0 $21,525
Общ брой гости в бара 0 0 350 550 775 1,100 0 2,775
Ср. Бр. Питие на човек 0 3 3 3 3 3 3 3.25
Среден приход от гост за напитки $12.50 $12.50 $10.00 $12.50 $12.50 $12.50 $12.50 $12.18
Ср. Цена на питието $0 $3.75 $3.75 $3.75 $3.75 $3.75 $3.75 $3.75
Общ приход от напитки $0 $0 $3,500 $6,875 $9,688 $13,750 $0 $33,812
Общ приход от пропуск и напитки $0 $0 $5,775 $11,625 $16,438 $21,500 $0 $55,337
Общ брой гости, консумирали храна 0 0 30 50 70 100 0 250
Среден приход от гост за храна $5.00 $5.00 $7.50 $7.50 $7.50 $7.50 $5.00 $45.00
Общ приход от продажба на храна $0 $0 $225 $375 $525 $750 $0 $1,875
Други продажби (10% oт Брутните продажби) $0 $0 $578 $1,163 $1,644 $2,150 $0 $5,533
Тотал Приходи $0 $0 $6,578 $13,163 $18,606 $24,400 $0 $62,746

** На базата на капацитет от 750 души.

6. Управление

Управленският екип е изключително сплотен и споделя една обща визия: да осигури едно неповторимо, забавно преживяване и изключителен сервиз. Един от президентите е бил омъжен за вице-президента в продължение на 7 години. Двамата президенти са работили заедно в продължение на 3,5 години на четири различни места. Един от президентите е работил с бар мениджъра в миналото и се познават от почти 10 години.

Компанията има шест мениджъри, в това число двамата президенти и тримата мениджъри, които предстои да бъдат наети.
6.1. Управленски екип

ДД, Съ-председател. ДД има Бакалавърска степен по Бизнес администрация, пет години управленски опит в ресторантьорството, опит като консултант при откриване на други барове, шест последователни години в управлението, в сферата на автомобилната индустрия и в момента заема позицията на мениджър на отдел. Основните отговорности са координиране на дейностите и операциите в клуба.

БК, Съ-председател. БК преследва своята амбиция да бъде собственик на ресторант или нощен клуб. Има три-годишен опит в ресторантьорстното, почти осем години опит в управлението на хора и половин година във финансовия мениджмънт, посвещавайки се на изграждане и успешно управление на бизнеса. През последните година и половина, той прави проучвания в управлениета на собствеността. Основните отговорности са административното управление в т.ч. инвентарния мениджмънт, разплащанията, покупките, заплатите, връзките с обществеността и директния маркетинг.

ХК, Вице-президент. ХК има Бакалавърска степен по Индустриален медиа мениджмънт. Има опит в медиа маркетинга и продажбите, тригодишен опит като финансов анализатор в Ел 3 Къмюникейшънс и вродени лидерски качества. Отговаря за медиа маркетинга и ежедневните дейности в ресторанта.

МК, Бар мениджър. МК има над 15-годишен стаж в управлението на барове и е мотивиран да работи в заведение, в което нещета се правят точно и клиента е на първо място. Отговаря за бара, персонала, диско водещите и е на трето място в йерархията, след двамата съпредседатели.

Предстои наемането на офис и кухненски мениджър, а също и мениджър хранене, както и персонал за клуба.
6.2. Пропуски в управленския екип

Има изграден силен екип, който да може да осъществи бизнес плана. Приоритет ще бъде постоянното обучение.

Липсата на специализирани познания и опит в подготвителната фаза и началния период на опериране на клуба, налагат ползване услугите на консултант през първите две години.

Сключен е договор със специалист в хотелиерската и ресторантьорска индустрия. Джо Сорж ще се включи в някои от сферите на операционния мениджмънт. Консултантската компания има над 12 години опит и ще подпомогне клуба в развитието на дизайна, концепцията и стратегията за реализиране на бизнес плана, рекламната политика, набирането и обучението на персонал.

Интервютата за генерален и операционен мениджър и обслужващ персонал ще се проведат от Джо Сорж, а крайното одобрение ще бъде взето от съ-председателите ДД и БК.

6.3. Кадрови план

Този план е отражение на целта да се подсигури достатъчно обслужващ персонал. За момента нормата е един служител да обслужва 30 клиента, освен ако обстановката не предизвика промени. Общите производствени разходи са 17%.


Ден Позиция Количесто Цена Ср. Бр. Часове Общо Извънредно Общо
Понеделник 0 $0 0 $0 $0 $0

Вторник $0 $0 $0

Сряда Сервитьори 2 $5.00 7.5 $75
Охрана 4 $7.00 6.5 $195
Барман 2 $5.00 7.5 $75
Барман 1 $4.50 7 $31
Полицай 1 $15.00 0 $0
Други $8.00 0 $0
$376 $64 $441

Четвъртък Сервитьори 3 $5.00 7.5 $113
Охрана 5 $7.50 6.5 $244
Барман 3 $5.00 7.5 $113
Барман 1.5 $4.50 7 $47
Полицай 0 $15.00 0 $0
Други 0 $15.00 0 $0
$516 $88 $604

Петък Сервитьори 4 $5.00 7.5 $150
Охрана 7 $7.50 6.5 $341
Барман 4 $5.00 7.5 $150
Барман 2 $4.50 7 $63
Полицай 0 $15.00 0 $0
Други 0 $15.00 0 $0
$704 $120 $824

Събота Сервитьори 4 $5.00 7.5 $150
Охрана 9 $7.50 6.5 $439
Барман 5 $5.00 7.5 $188
Барман 2 $4.50 7 $63
Полицай 0 $15.00 0 $0
Други 0 $15.00 0 $0
$839 $143 $982

Неделя 0 $0 0 $0 $0 $0
Общо бр. Часове на седмица $2,436 $414 $2,850


Служители на заплата
Позиция Заплата Годишно Седмично Извенреден труд Общо
Мениджър #1 Партньор $55,000 $877 $179
Мениджър #2 Партьор $55,000 $877 $179
Мениджър #3 Генерален $50,000 $798 $163
Мениджър #4 Връзки с Обществеността $45,000 $718 $147
Мениджър #5 Бар $35,000 $558 $114
Мениджър #6 Асистент $25,000 $399 $81
Забавление Диско Водещ $65,000
Общо на заплата $5,480 $866 $6,346
Персонал на седмица $9,196

План на персонала
2001 2002 2003
Персонал на заплата $284,736 $298,968 $313,916
Почасов персонал $107,200 $112,560 $118,188
Общ брой хора 0 0 0
Общо заплати $391,936 $411,528 $432,104



7. Финансов план
Долупосочените таблици и графики илюстрират планираните финансови резултати.

7.1. Важни предпоставки

Финансовият план зависи от важни предпоставки, повечето от които са посочени по-долу.

Ключовите предпоставки са:
- Очаква се лек икономически ръст от 5% през първата година, през останалите около 3%, като не се очаква рецесия.
- Мениджърските умения ще нарастнат през годините. Така нарастващите разходи през петгодишния период ще доведът до повишаване на годишния паричен поток.
- Предполага се, че достъпът до акционерния капитал и наличните финанси ще са достатъчни за реализиране на финансовия план.
- Очаква се постоянно популяризиране на нощните клубове и нарастващо търсене на този тип тематични заведения


Основни Предположения
2001 2002 2003
Планирани месеци 1 2 3
Краткосрочен лихвен процент 10.00% 10.00% 10.00%
Дългосрочен лихвен процент 10.00% 10.00% 10.00%
Данъци 25.00% 25.00% 25.00%
Продажби на кредит % 10.00% 10.00% 10.00%
Други 0.00% 0.00% 0.00%
Тотална сума
Разходи за заплати $391,936 $411,528 $432,104
Продажби на кредит $227,634 $250,397 $275,437
Нови разплащания $1,757,759 $1,874,826 $1,998,594
Инвентарни покупки $363,139 $404,445 $444,889

7.2. Анализ на рентабилността

Фиксирани разходи $X,xxx,xxx
Непостоянни разходи $Xxx,xxx
Очаквана печалба $X,xxx,xx
*S = Брутна продажба
S = $ + [($Xxx,xxx/ $X,xxx,xxx) x S]
S = $X,xxx,xxx + [(.xxxx) x S]
S = $X,xxx,xxx
Точка на рентабилността = $X,xxx,xxx
Ср. Приход на вечер – ср. $ X,xxx
Задължителни минимални приходи от клиент на вечер - $8.75 + $9.75 = $18.50
Задължителен минимален входящ поток – Xxx



Рентабилност
На месечна база 139,924
Месечен доход $139,924

Предположения
Ср. Доход от 1 клиент $1.00
Ср. Непосоянен разход на 1 продукция $0.16
Ср. постоянен разход на месец $117,342


7.3. Очаквана Печалба и загуба
Про форма баланс на печалба и загуба
2001 2002 2003
ПРодажби $2,276,340 $2,503,974 $2,754,371
Разходи за продажби $367,380 $404,119 $444,531
Заплати за производство $0 $0 $0
Други разходи за производство $0 $0 $0
------------ ------------ ------------
Общо разходи за продажби $367,380 $404,119 $444,531
Брутна печалба $1,908,960 $2,099,855 $2,309,840
Брутна печалба % 83.86% 83.86% 83.86%
Разходи
Заплати $391,936 $411,528 $432,104
Разходи – Маркетинг и продажби, и други $411,576 $430,574 $451,284
Амортизация $0 $0 $0
Такси от кредитни карти $10,764 $10,982 $11,202
Професионални такси $7,500 $7,650 $7,803
Такси за пропуск $0 $0 $0
Такси за акцизи $391,536 $399,368 $407,355
Имуществени Такси $0 $0 $0
Оборудване на лизинг $2,496 $2,550 $2,601
Комунални услуги $36,000 $36,720 $37,454
Застраховки $22,500 $22,950 $23,409
Наем $75,000 $75,000 $76,500
Осигуровки $66,629 $69,960 $73,458
Други $0 $0 $0
------------ ------------ ------------
Общо оерационни разходи $1,415,937 $1,467,282 $1,523,170
Необложена с данък печалба $493,023 $632,573 $786,670
Лихвени разходи $0 $0 $0
Данъчни такси $123,256 $158,143 $196,668
Нетна печалба $369,767 $474,430 $590,003
Нетна печалба / Продажби 16.24% 18.95% 21.42%

7.4. Очакван паричен поток

Диаграмата илюстрира движението на паричния поток за 1 година, а таблицата ощо за три години.



Про форма на паричния поток
2001 2002 2003
Парична наличност
Операции
Продажби $2,048,706 $2,253,577 $2,478,934
Вземания $212,383 $248,872 $273,760
Общо от оперативна дейност $2,261,089 $2,502,449 $2,752,693

Допълнителен паричен приход
Неоперативен, Друг Приход $0 $0 $0
Такси $0 $0 $0
Краткосрочни вземания $0 $0 $0
Други безлихвени пасиви $0 $0 $0
Други ДТП $0 $0 $0
Продажба на други КТА $0 $0 $0
Продажба на други ДТА $0 $0 $0
Нови инвестиции $0 $0 $0
Обща сума от Получен паричен поток $2,261,089 $2,502,449 $2,752,693

Разходи 2001 2002 2003
От Операции
Парични разходи $144,573 $155,044 $166,133
Разплащания $1,690,420 $1,869,949 $1,993,429
Общи оперативни разходи $1,834,992 $2,024,993 $2,159,562

Допълнителни разходи
Неоперационни $0 $0 $0
Такси $0 $0 $0
Плащания по вземания $0 $0 $0
Други разплащания $0 $0 $0
ДТП плащания $0 $0 $0
Покупка на други КТА $0 $0 $0
Покупка на ДТА $0 $0 $0
Дивиденти $0 $0 $0
Общо паричен разход $1,834,992 $2,024,993 $2,159,562

Нетен паричен приход $426,097 $477,456 $593,132
Паричен Баланс $501,097 $978,553 $1,571,685




7.5. Очакван счетоводен баланс
Счетоводният баланс индикира здрав и устойчив растеж на собствения капитал и силни финансови позиции.

Про форма Счетоводен баланс

Активи
КТА 2001 2002 2003
Пари в наличност $501,097 $978,553 $1,571,685
Вземания $15,251 $16,776 $18,453
Инвентар $3,259 $3,585 $3,943
Други КТА $0 $0 $0
Общо КТА $519,607 $998,914 $1,594,082
ДТА
Дълготрайни активи $0 $0 $0
Амортизационни начисления $0 $0 $0
Общо ДТА $0 $0 $0
Общо активи $519,607 $998,914 $1,594,082

Пасиви и Капитал
2001 2002 2003
Разплащания $67,339 $72,217 $77,382
КСраткосрочни вземания $0 $0 $0
Други КТП $0 $0 $0
Общо КТП $67,339 $72,217 $77,382

ДТП $0 $0 $0
Общо Пасиви $67,339 $72,217 $77,382

Внесен капитал $567,750 $567,750 $567,750
Забавени плащания ($485,250) ($115,483) $358,947
Приходи $369,767 $474,430 $590,003
Общо Капитал $452,267 $926,697 $1,516,700
Общо Пасиви и Капитал $519,607 $998,914 $1,594,082
Собствен Капитал $452,267 $926,697 $1,516,700
7.6. Относителен бизнес дял

Крайната колона, Индустриален Профил, визира дялът на индустрията, според Стандартната Индустриална Класификация, индекс код 5813.

Пазарен Анализ
2001 2002 2003 Industry Profile
Брутни продажби 0.00% 10.00% 10.00% 1.90%

Процент на Активите
Получени плащания 2.94% 1.68% 1.16% 4.60%
Инвентар 0.63% 0.36% 0.25% 3.10%
Други КТА 0.00% 0.00% 0.00% 44.60%
Общо КТА 100.00% 100.00% 100.00% 52.30%
ДТА 0.00% 0.00% 0.00% 47.70%
Общо Активи 100.00% 100.00% 100.00% 100.00%

КТП 0.00% 0.00% 0.00% 28.20%
ДТП 0.00% 0.00% 0.00% 23.10%
Общо Пасиви 0.00% 0.00% 0.00% 51.30%
Собствен капитал 100.00% 100.00% 100.00% 48.70%

Процент на ПРодажбите
Продажби 100.00% 100.00% 100.00% 100.00%
Брутна печалба 83.86% 83.86% 83.86% 42.30%
Разходи 67.36% 64.67% 62.20% 23.40%
Рекламни разходи 8.79% 8.39% 8.01% 2.40%
Необложена Печалба 21.66% 25.26% 28.56% 2.80%

Основни дялови съотношения
Краткосрочни 7.72 13.83 20.60 1.14
Незабавни 7.67 13.78 20.55 0.74
Общ Дълг спрямо Активите 12.96% 7.23% 4.85% 51.30%
Възвръщаемост на Собствения капитал 109.01% 68.26% 51.87% 5.20%
Възвръщаемост на Активите 94.88% 63.33% 49.35% 10.60%

Жизнеспособност 2001 2002 2003 Industry
Продажби на служител $0 $0 $0 $32,619
Граница на оцеляване 69.64%

Други съотношения 2001 2002 2003
Нетна печалба 16.24% 18.95% 21.42% n.a
Възръщаемост 81.76% 51.20% 38.90% n.a


Оборот на получените плащания 14.93 14.93 14.93 n.a
Срокове за получаване 44 23 23 n.a
Инвентарен оборот 40.00 118.10 118.10 n.a
Оборот на разплащанията 26.10 25.96 25.83 n.a
Срокове за плащатия 20 163 164
Оборот на Активите 4.38 2.51 1.73 n.a


Дълг / Собствен Капитал 0.15 0.08 0.05 n.a
КТП / Пасиви 1.00 1.00 1.00 n.a

Ликвидност
Собствен капитал в оборот $452,267 $926,697 $1,516,700 n.a
Лихвени плащания 0.00 0.00 0.00 n.a

Други
Активи / Продажби 0.23 0.40 0.58 n.a
Краткосрочен Дълг / Активи 13% 7% 5% n.a
Тест 7.44 13.55 20.31 n.a
Продажби / Собствен капитал 5.03 2.70 1.82 n.a
Плащане на дивиденти 0.00 0.00 0.00 n.a


Дано съм ти бил от полза, ще се радвам да е така:)))))
Тhe road to success is always under construction, Keep Walking...
Аватар
Petkov
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 71
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:32
Местоположение: София, Благоевград

Мнениеот Ilijana » 22 Мар 2008, 20:40

Petkov, свалям ти шапката! Сам ли си писал бизнес-плана?
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 628
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот Petkov » 22 Мар 2008, 22:36

Ами не, не съм, но е много добър и на мен лично лично много ми помогна, надявам се да помогне и на всеки, който има нужда от бизнес план. Аз лично нито имам нужното обрзование нито знания нито опит за такъв БП, все пак съм още 2ри курс студент и въпреки че знам някои работи този бизнес план е напълно професионално изготвен. Дано не съм те разочаровъл и не си си променила мнението за мен :D
Тhe road to success is always under construction, Keep Walking...
Аватар
Petkov
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 71
Регистриран на: 15 Яну 2008, 20:32
Местоположение: София, Благоевград

Мнениеот Ilijana » 22 Мар 2008, 23:45

Petkov написа:Дано не съм те разочаровъл и не си си променила мнението за мен :D


"Интелектът е способността да научаваш нови неща и успешно да използваш информацията с която разполагаш (а не само да знаеш много) ". :D
Илияна.
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 628
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата


Назад към Стартиране на собствен бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта