Възможност за безвъзмездно финансиране на бизнес - 2-ра част

Откъде да започнем. Всичко свързано със започването на бизнес.

Възможност за безвъзмездно финансиране на бизнес - 2-ра част

Мнениеот редор » 08 Дек 2011, 13:00

Започвам тази тема със следното предложение:
Тя е насочена към всички, които достигнат до представянето на проект за кандидатстване за финансиране по програмата „Подпомагане на предприемчивите българи”. Бих искал да използваме този форум, за да споделяме и взаимно да си помагаме (дори и в разработването на идеите). Самият аз имам малък опит в изготвянето и представянето на документи за подобни финансирания – по други програми и пред други институции, но принципите са същите. Затова съм готов да споделя своя опит. Ще разчитам на вашите въпроси.
Приемам да обсъдим нещата заедно тук във форума, а защо да не организираме и работни срещи, на които да говорим по-разширено. Възможно е това да стане под шапката на организаторите на този сайт – все пак те са ни домакини и при желание тяхното съучастие е добре дошло за нас.

Първото, което искам да споделя (и което безпокои повечето от потенциалните кандидати) е документацията – обикновено тя се изготвя по образец, предоставен от институцията, пред която се кандидатства – в случая Агенцията по заетостта.
Вярно е, че в момента те не са готови, а аз лично очаквам да подготвят комплекта за кандидатстване някъде съм март-април-май 2012 г. (когато е вероятно да обявят и първия период за прием на документи). В попълването няма нищо особено, важна е разработката на идеята до работен проект със финансови разчети (което може и е желателно да се направи предварително, след това само се вкарва в задължителните формуляри).
Има време дотогава, но всеки от нас може да започне да подготвя проекта си и да е готов да го подаде в началото на обявения прием (какво навсякъде и тук първите печелят повече точки).

Второ – за очакванията от самото финансиране – схемата, по която работят подобни подпомагания, е следната: парите се превеждат по банкова сметка на получателя или в междинно разплащателно звено, от където те се разходват за организирането на дейността. Подробностите ще станат известни с публикуването на указанията за кандидатстване.
Предоставената сума може да бъде ползвана за:
− ремонт на необходимите помещения;
− закупуване на оборудване;
− обучение и квалификация на персонала;
− заплати на заетите в реализацията на проекта и т.н.
Конкретните видове и размери на одобрените разходи (наричат ги „допустими”), трябва да бъдат посочени в указанията за кандидатстване.
Цялата работа е така организирана, че получателят на сумата се явява само платец – парите минават през него, той се разплаща, но за себе си не може да вземе (освен може би осигуровките, които е длъжен да плаща).
В момента на приключването на проекта, получателят на финансирането разполага със собствен обект или дейност, готови за работа, но без да е взел нито лев за себе си. Неговите пари ще започнат да идват буквално от следващия ден – от реализацията на продукта от дейността.
Освен по видове, възможно е в указанията да има посочени горни граници за разходите, примерно (по аналогия от други програми):
− за изготвяне на проекта и за представяне на документацията – до 5 % от общата сума на финансирането (тук Агенцията по заетостта има право да включи собствени правила, примерно тя да посочва кой да бъде консултант и т.н.);
− за управление изпълнението на проекта – също 5 % (много е подходящо за тази цел да се назначи близък или познат – на заплата, разходите по него се покриват от проекта), не е подходящо самият получател на сумата да се глави за тази работа, понеже той вероятно няма да има право да изплаща заплата сам на себе си (тези подробности ще ги видим след излизането на указанията);
− за ремонт на необходимите помещения – до 50 % от сумата;
− за оборудване и за обзавеждане – до 50 % (като всичко трябва да е ново);
− за обучение и подготовка на персонала – до 10 %;
− за представяне и откриване на обекта/дейността – купон или брифинг, както се казва – до 3 % от цялата сума – като на това откриване могат да бъдат поканени медии, бъдещи клиенти или доставчици и задължително представители на Агенцията по заетостта.
Всичко това се пресмята и се попълва в отделен финансов разчет.

Толкова досега (стана дълго).
Ако приемате предложението ми, помогнете ми с вашите въпроси.
За да продължим, за да успеем – заедно и поотделно.
Редор - вашият помощник в бизнеса
редор
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 49
Регистриран на: 28 Юли 2011, 09:26
Местоположение: София


..

Мнениеот dx_19 » 11 Дек 2011, 13:21

Здравей и аз участвам в този проект но чесно казано е пълна мъгла никой не дава информация за него ако знаеш нещо повече би ли споделил
dx_19
Нов
Нов
 
Мнения: 4
Регистриран на: 11 Дек 2011, 13:17

Отговор

Мнениеот редор » 12 Дек 2011, 15:57

Вероятно указанията за процедурата ще бъдат публикувани след месец март, дотогава можем да си говорим само по принцип.
Редор - вашият помощник в бизнеса
редор
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 49
Регистриран на: 28 Юли 2011, 09:26
Местоположение: София

informaciq

Мнениеот svetlin.nikolaev » 12 Дек 2011, 23:25

Започна набирането на заявления за консултиране
по проект „Подкрепа за предприемчивите българи – Компонент І”


Считано от 21.11.2011г. започна набирането на заявления за консултиране по проект „Подкрепа за предприемчивите българи – Компонент І” по схема BG051PO001-1.2.01. „Насърчаване стартирането на проекти за развиване на самостоятелна стопанска дейност – Компонент I” на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
Заявленията се подават лично от лицата. Заявленията са по образец и може да се изтеглят оттук.
Целева група на проекта - Безработни лица, регистрирани в Дирекции „Бюро по труда”, със средно и по-високо образование, в т. ч. безработни младежи и други, които искат да стартират собствен бизнес и разработят бизнес план и/или маркетингова стратегия, с изключение на дълготрайно безработните, обект на социално подпомагане.
Продължително безработни лица, с регистрация в Дирекции „Бюро по труда” повече от 12 месеца, които не получават месечно социално подпомагане се включват в целевата група, ако притежават средно или по-високо образование.
В целевата група не се включват лица, обект на месечно социално подпомагане, независимо от продължителността на регистрацията им в ДБТ.
Необходими документи за включване в проекта:
-Заявление по образец;
-Копие на документ за завършено образование, заверено от лицето с „Вярно с оригинала” и подпис;
-Копие на документ/и за придобиване и/или повишаване на професионална квалификация (ако лицето декларира, че има завършено обучение за професионална квалификация), заверено от лицето с „Вярно с оригинала” и подпис.
Право на консултиране имат безработни лица:
- завършили успешно обучението по специалност „Малък и среден бизнес” или специалност „Бизнес услуги” и придобили предприемачески, управленски и бизнес умения;
- с доказана квалификация и с подготвен проект на бизнес план, желаещи да стартират самостоятелен бизнес.
На лицата от целевата група ще се предоставят консултации, с продължителност не по-малка от 5 астрономически часа. При консултациите лицата ще се подпомагат за окончателното оформяне на разработен бизнес план; ще бъдат консултирани за подготовката на проектни предложения, с оглед включването им в Компонент ІІ на схемата и за регистриране на самостоятелни предприятия.
След одобряване, лицата от целевата група се уведомяват от Дирекции „Бюро по труда” за реда и условията за предоставяне на консултантската услуга.
svetlin.nikolaev
Напреднал кариерист
Напреднал кариерист
 
Мнения: 23
Регистриран на: 13 Ное 2011, 23:31

Мнениеот vasetokb » 20 Дек 2011, 09:17

Аз имам едно въпросче ... понеже не видях никаде да пише специално за машини.Ако искам да закупя определен дма какъв да бъде той ?
Имам предвид може ли да е 2-ра ръка ,защото с тези пари машини нови НЕВЪЗМОЖНО ... това ми е въпроса малко ме съмнява да става ,но все пак :)
http://ikonomika-bg.info/
Икономически портал
...
vasetokb
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 105
Регистриран на: 25 Окт 2009, 11:24

мъгла

Мнениеот svetlin.nikolaev » 20 Дек 2011, 22:29

незнам да ти кажа , то общо взето няма почти никаква информация , но като го пишиш бизнес плана като планувам разход може би нз дали този вариянт ще стане но трябва да имаш фактура . нямам точна информаци само гадая
svetlin.nikolaev
Напреднал кариерист
Напреднал кариерист
 
Мнения: 23
Регистриран на: 13 Ное 2011, 23:31

Мнениеот vasetokb » 21 Дек 2011, 08:46

Да няма никаква информация за жалост ... фактура ще има ,но до колкоо съм запознат не може да е 2-ра употраба, но когато се замисли човек за тези пари няма реално какво да се вземе ...
http://ikonomika-bg.info/
Икономически портал
...
vasetokb
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 105
Регистриран на: 25 Окт 2009, 11:24

мъгла

Мнениеот svetlin.nikolaev » 21 Дек 2011, 22:35

никаква информация
svetlin.nikolaev
Напреднал кариерист
Напреднал кариерист
 
Мнения: 23
Регистриран на: 13 Ное 2011, 23:31


Назад към Стартиране на собствен бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта