
Не че няколко мнения под твоята тема няма идентична тема :
http://www.forum.karierist.com/viewtopic.php?t=58525
С две думи:
1.Уточняваш си кафе-аперетив/питейно заведение ли ще бъде обекта или магазин за продажба на пакетирани стоки,цигари и алкохол ! Защото ще имаш доста различни изисквания в зависимост какъв ще се води обекта !
2. наемите провери в imot.bg примерно.
3. За разрешителните зависи с какъв статут е помещението и дали няма да му се наложи смяна на предназначение.Но по принцип стандартните неща отиваш в общината и те ще ти ги напишат какви документи ще ти трябват.Обикновено становише от пожарна (става бързо но се плаща много) от ХЕИ (става бавно и се плаща по малко), служебни бележки от ВиК,електроразпределително дружество,договор за наем,актуално състояние на фирма и тн.
4. За бира няма да ти трябва лиценз, но за цигари и алкохол (високоградосен мисля че беше на 15 или 20 градуса) се изискват съответните лицензи.Те са местни данъци така че се определят от съответната община и са различни за всяка община (като имай в предвид, че има доста голяма разлика/почти двойна в зависимост какъв е обекта виж. т1).
5.За хладилните витрини всичко е на договорка, но не би трябвало да имаш проблем.За кока кола ще ти искат да им заредиш от всичките продукти определено количество първоначално и след това да не държиш други продукти в тяхната витрина.Изключение правят витрините за минерална вода (от фирмите за мин вода имат и витрини) те са доста по либерални и дават да се съхраняват и други продукти освен техните във витрините им.
6.Добре ще е да си намериш добър счетоводител.Има разни дребни неща които се променят с времето и е добре да имаш човек който да следи нещата, че глобите не са малки.Ще ти трябва договор с фирма за трудова медицина(то е като абонамент и се плаща на база работници),ще ти трябва система за самоконтрол, касова книга (и ред други книги за инструктаж и тн) в разходите не забравай и осигуровките както на работниците така и твоята като работодател.Към разходите сложи и счетоводителя който споменах по горе.Също така ще ти трябва и начален капитал (щом ще продаваш цигари те ще отхвърлят не малко пари).Оборудването също не е за подценяване като пари (руквант,барплот,кафемашина и тн и тн.)Касов апарат (от новите с връзка към НАП)!Реклама/светеща външна (плаща се и на общината за подобни табели месечно, а и самите табели не са никак евтини) брандиране на витрини и тн.Ремонт някакъв дограма,окачен таван,под,освежаване някакво и тн.! С какво ще го отопляваш респективно охлаждаш (ако е с климатик има ли къде да се монтира на фасадата без да пречи на твоето помещение или пешеходци/зимата като залежда и тн.)?!Ако е заведение аспирация,тоалетни с предверия и тн и тн.
Има едни такива на вид дребни неща и не струващи уж кой знае какви пари, но като се натрупат се получава сума !
Айде със здраве и успех
