Отваряне на малко кафе

Откъде да започнем. Всичко свързано със започването на бизнес.

Отваряне на малко кафе

Мнениеот Scanner » 15 Апр 2012, 22:57

Добър ден !
Идеята е такава:
София идеален център около 20 кв.м без места за седене само минаваш взимаш кафето и пътуваш!
Знаете ли горе долу как варират наемите в центъра на помещение с този размер?
Имам фирма така че този проблем отпада !
Само не съм мн. наясно какви лицензи ми трябват(ХЕИ и други) ?!ако може малко инфо. да дадете!
Също така лиценз за продажба на алкохол(бира) и цигари
Какви са условията за хладилниците от кока кола договор с компанията
(до колкото знам като зареждаш от тях ти дават и хладилници ,но при какви условия ги дават)
Ако продавам пакетирани сандвичи трябва ли ми специално разрешително
И какви други разходи ще имам като махнем (персонал,ток,вода и СОТ)
Scanner
Нов
Нов
 
Мнения: 1
Регистриран на: 15 Апр 2012, 22:45


Мнениеот min4o_praznikov » 16 Апр 2012, 02:59

:-) Не че няколко мнения под твоята тема няма идентична тема :

http://www.forum.karierist.com/viewtopic.php?t=58525

С две думи:

1.Уточняваш си кафе-аперетив/питейно заведение ли ще бъде обекта или магазин за продажба на пакетирани стоки,цигари и алкохол ! Защото ще имаш доста различни изисквания в зависимост какъв ще се води обекта !

2. наемите провери в imot.bg примерно.

3. За разрешителните зависи с какъв статут е помещението и дали няма да му се наложи смяна на предназначение.Но по принцип стандартните неща отиваш в общината и те ще ти ги напишат какви документи ще ти трябват.Обикновено становише от пожарна (става бързо но се плаща много) от ХЕИ (става бавно и се плаща по малко), служебни бележки от ВиК,електроразпределително дружество,договор за наем,актуално състояние на фирма и тн.

4. За бира няма да ти трябва лиценз, но за цигари и алкохол (високоградосен мисля че беше на 15 или 20 градуса) се изискват съответните лицензи.Те са местни данъци така че се определят от съответната община и са различни за всяка община (като имай в предвид, че има доста голяма разлика/почти двойна в зависимост какъв е обекта виж. т1).

5.За хладилните витрини всичко е на договорка, но не би трябвало да имаш проблем.За кока кола ще ти искат да им заредиш от всичките продукти определено количество първоначално и след това да не държиш други продукти в тяхната витрина.Изключение правят витрините за минерална вода (от фирмите за мин вода имат и витрини) те са доста по либерални и дават да се съхраняват и други продукти освен техните във витрините им.

6.Добре ще е да си намериш добър счетоводител.Има разни дребни неща които се променят с времето и е добре да имаш човек който да следи нещата, че глобите не са малки.Ще ти трябва договор с фирма за трудова медицина(то е като абонамент и се плаща на база работници),ще ти трябва система за самоконтрол, касова книга (и ред други книги за инструктаж и тн) в разходите не забравай и осигуровките както на работниците така и твоята като работодател.Към разходите сложи и счетоводителя който споменах по горе.Също така ще ти трябва и начален капитал (щом ще продаваш цигари те ще отхвърлят не малко пари).Оборудването също не е за подценяване като пари (руквант,барплот,кафемашина и тн и тн.)Касов апарат (от новите с връзка към НАП)!Реклама/светеща външна (плаща се и на общината за подобни табели месечно, а и самите табели не са никак евтини) брандиране на витрини и тн.Ремонт някакъв дограма,окачен таван,под,освежаване някакво и тн.! С какво ще го отопляваш респективно охлаждаш (ако е с климатик има ли къде да се монтира на фасадата без да пречи на твоето помещение или пешеходци/зимата като залежда и тн.)?!Ако е заведение аспирация,тоалетни с предверия и тн и тн.

Има едни такива на вид дребни неща и не струващи уж кой знае какви пари, но като се натрупат се получава сума !

Айде със здраве и успех :-)
min4o_praznikov
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 122
Регистриран на: 01 Яну 2012, 15:23
Местоположение: Куртово конаре


Назад към Стартиране на собствен бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта



cron