Позната тема но ...

Откъде да започнем. Всичко свързано със започването на бизнес.

Позната тема но ...

Мнениеот businessman » 30 Май 2012, 00:32

Привет на всички,
забелязъл съм, че когато българина обеднява започва да пуши и пие повече, това ме подведе на идеята да отворя магазинче за цигари, алкохол и сладки работи. Смятам инвестицията да е минимална, във връзка с това започнах да търся вече обзаведен такъв и намерих засега два срещнах се със хората които са ги държали преди, говорихме, те ме засипваха със убеждения, че имат редовни клиенти и т.н. Интересува ме дали може и дали е практика да поискаш да видиш каква чиста печалба/загуба са акумулирали, чисто счетоводно (ако има счетоводител да сподели), другото което е ако някой е влизал в бизнеса по подобен начин, много бих се радвал да опише цялата последователнаст до първата касова бележка.
Благодаря предварително.
businessman
Нов
Нов
 
Мнения: 2
Регистриран на: 30 Май 2012, 00:01
Местоположение: Plovdiv


Мнениеот min4o_praznikov » 30 Май 2012, 09:10

Здравей.

Общо взето първо се замисли защо искат да продадат или преодадат бизнеса си ?!

За печалбата прав си че трябва да изискаш да видиш как са се движили паричните потоци, приходи,разходи и тн.Но за съжаление едва ли ще може да получиш 100% достоверна информация, защото на подобни места обикновено се води двойно счетоводство за да се укриват обороти, а от там и данъци.А да не говорим, че е и не малък дела на контрабандните цигари, които се подават под тезгяха.

Те разбира се най-вероятно ще ти покажат официалните обороти и ще ти кажат, че реалните са примерно 5 пъти повече, но това е недоказуемо и ще трябва да им се довериш на сляпо.

Общо взето за стъпките за такъм бизнес няма кой знае какви специфики различни от повечето видове търговия освен задължителния лиценз за цигари и алкохол, които са местен данък и се плаща в съответната община и варират в различните общини !

Най-общо.

1. фирма
2. касов апарат
3. счетоводител
4. Документи на помещението (удостоверение от общината на твоята фирма.Те ще ти кажат като идеш там какво точно, но най-общо са служебни бележки от ел. и Вик, хей,пожарна и тн.).Щом е било действащо павилионче за цигари и алкохол би трябвало да отговаря на изискванията.
5. Договор с фирма за трудова медицина.
6. Лиценз за цигари и алкохол.
7. СОТ препоръчително особено ако не е денонощно !
8. Прехвърляне на Ел и Вик партиди на твоята фирма (ако с със вторични отпада).
9. Зареждане и СТАРТ !

Само не забравяй че:
1. алкохола и цигарите са скъпи стоки и едно зареждане ще ти коства не малко капитал.
2.Маржа на цигарите е малък (надценката, която е фиксирана е стотинки на стек).В такива магазинчета обикновено печелят от съпътстващите стоки вафли,дъвки и тн.

ВНИМАВАЙ !!!
Наскоро се чу идеята и се обсъжда да се забрани продажбата на АЛКОХОЛ,ЦИГАРИ И ВРЕДНИ ЗАКУСКИ (С ДВЕ ДУМИ ВСИЧКИ видове закуски) НА 150 МЕТРА В РАДИУС ОТ УЧИЛИЩА,ДЕТСКИ ГРАДИНИ И ЯСЛИ !

Успех :-)
min4o_praznikov
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 122
Регистриран на: 01 Яну 2012, 15:23
Местоположение: Куртово конаре

Мнениеот businessman » 30 Май 2012, 11:42

min4o_praznikov написа:Здравей.

Общо взето първо се замисли защо искат да продадат или преодадат бизнеса си ?!
...


И в двата случая казват, че заминават в чужбина, което е много изгодно за тях, НО НЕ Е ИЗКЛЮЧЕНО ДА Е ТОЧНО ТАКА

min4o_praznikov написа:...
Те разбира се най-вероятно ще ти покажат официалните обороти и ще ти кажат, че реалните са примерно 5 пъти повече, но това е недоказуемо и ще трябва да им се довериш на сляпо.
...


Ми те ако официалните са на сносна печалба какво остава за другите Точно, мен ме интересуват официалните обороти.

min4o_praznikov написа:...
8. Прехвърляне на Ел и Вик партиди на твоята фирма (ако с със вторични отпада).
...


Какво имаш предвид?

min4o_praznikov написа:...
1. алкохола и цигарите са скъпи стоки и едно зареждане ще ти коства не малко капитал.
...

Смятам за начало да заредя с едно 5000 даже и по малко (ако може с п****я боя ха-ха-ха), надявам се да стигнат

-----
Казаха ми, че фирмите за цигари ти плащат за да си сложат стоката на по-добро място на стелажа(както и някои други продукти),а лиценза за алкохол е безплатен???
businessman
Нов
Нов
 
Мнения: 2
Регистриран на: 30 Май 2012, 00:01
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот min4o_praznikov » 31 Май 2012, 13:06

Това че имат високи декларирани обороти добре.
Но да те питам ти къде ги видя какви са оборотите, те ли ти казаха,видя им касовата книга или провери в агенцията по вписванията какъв им е Годишния Финансов Отчет тук :

http://www.registryagency.bg/

?!?

Също така имай в предвид, че оборота не е печалбата !

Първите две не знам колко може да им се вярва.Такива касови книги със залепени касови бончета за всеки един работeн ден могат да се направят колкото искаш в час по трудово :-)
Да не говорим, че до преди да почнат да публикуват годишните финансови отчети в интернет (за което взимат по 50 лв. за подаването им на фирма, без ЕТ-тата те не подават) за 50 лв можеше да се сдобиеш с документ подпечатан с зелен печат на каквато сума искаш (най-вече се използваше за взимане на необезпечени фирмени кредити).
Също не забравай че като проверяваш ГФО (Годишния Финансов Отчет) в нета, че той е на цялата фирма със всичките и обекти и дейности, а не само за дадения обект за който се интересуваш.

Също така може да са завишили оборотите последните месеци за да могат да се отърват от бизнеса.

Имай в предвид че класическа схема са препиране на пари бяха акцизните стоки и хазарта, напоследък ги позатегнаха нещата и не на всички им се получават вече нещата.



Те помещенията техни ли са или са под наем ?!?

Ако са под наем каква ти е гаранцията, че твоя наем ще остане същия и за какъв период ?

Ако са техни и са добре разработени както твърдят и са на добра печалба защо не ги предложат на някой конкурентна фирма или защо не си наемат доверен човек да върти бизнеса им ?

Ще те карат ли да купуваш оборудване и стока ?
Ако те карат искай разсрочен такъв вариант, примерно за 3 години.

Аз ако бях на теб щях да поразпитам хората в квартала за мнението им за дадения обект.Примерно магазинерките на около и тн.Най-малкото си загуби известно време и се навъртай наоколо, седни в някое кафе и наблюдавай има ли хора да пазаруват и какво главно купуват.

Както и да е хората може пък да са точни, аз само ти казвам какви различни варианти и сценарии може да се разиграват !

За партидите за ел. и Вик с договора за наем си ги прехвърляш на твоята фирма за да може директно фактурите да излизат на твоята фирма и да ти минават за разход.В случай че обекта няма отделна партида, а със вторични електромери/водомери наемодателя ти издава всеки месец фактура за консумираната енергия която заплащаш на него.Хубаво е всичко да става по банков път (за наеми и всички др. плащания към наемодателя) за да има ясна следа за паричния поток и да няма впоследствие претенции към теб за неизплатени суми !

Това са най-общо нещата.Проучи внимателно конкуренцията (включително и големи вериги магазини наоколо) Извади си плюсовете и минусите на твоя обект и безнес.Изясни си стратегията към кои клиенти ще бъдеш насочен (има ли спирка,пешеходен поток или автомобилен,има ли наблизо нещо което да ти осигурява добър поток от потенциялни клиенти)Винаги имай някой лев в плюс зад гърба при стартиране на такива начинания и упражнявай строг контрол върху персонала.Събери си малък екип и прави внезапни ревизии, не прави компромиси.Все пак ще се работи с не малки суми всеки ден.Добър счетоводител също ще ти е нужен навярно ще трябва да се регистрираш и по ДДС.

Успех :-)))
min4o_praznikov
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 122
Регистриран на: 01 Яну 2012, 15:23
Местоположение: Куртово конаре


Назад към Стартиране на собствен бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта