Това че имат високи декларирани обороти добре.
Но да те питам ти къде ги видя какви са оборотите, те ли ти казаха,видя им касовата книга или провери в агенцията по вписванията какъв им е Годишния Финансов Отчет тук :
http://www.registryagency.bg/
?!?
Също така имай в предвид, че оборота не е печалбата !
Първите две не знам колко може да им се вярва.Такива касови книги със залепени касови бончета за всеки един работeн ден могат да се направят колкото искаш в час по трудово
Да не говорим, че до преди да почнат да публикуват годишните финансови отчети в интернет (за което взимат по 50 лв. за подаването им на фирма, без ЕТ-тата те не подават) за 50 лв можеше да се сдобиеш с документ подпечатан с зелен печат на каквато сума искаш (най-вече се използваше за взимане на необезпечени фирмени кредити).
Също не забравай че като проверяваш ГФО (Годишния Финансов Отчет) в нета, че той е на цялата фирма със всичките и обекти и дейности, а не само за дадения обект за който се интересуваш.
Също така може да са завишили оборотите последните месеци за да могат да се отърват от бизнеса.
Имай в предвид че класическа схема са препиране на пари бяха акцизните стоки и хазарта, напоследък ги позатегнаха нещата и не на всички им се получават вече нещата.
Те помещенията техни ли са или са под наем ?!?
Ако са под наем каква ти е гаранцията, че твоя наем ще остане същия и за какъв период ?
Ако са техни и са добре разработени както твърдят и са на добра печалба защо не ги предложат на някой конкурентна фирма или защо не си наемат доверен човек да върти бизнеса им ?
Ще те карат ли да купуваш оборудване и стока ?
Ако те карат искай разсрочен такъв вариант, примерно за 3 години.
Аз ако бях на теб щях да поразпитам хората в квартала за мнението им за дадения обект.Примерно магазинерките на около и тн.Най-малкото си загуби известно време и се навъртай наоколо, седни в някое кафе и наблюдавай има ли хора да пазаруват и какво главно купуват.
Както и да е хората може пък да са точни, аз само ти казвам какви различни варианти и сценарии може да се разиграват !
За партидите за ел. и Вик с договора за наем си ги прехвърляш на твоята фирма за да може директно фактурите да излизат на твоята фирма и да ти минават за разход.В случай че обекта няма отделна партида, а със вторични електромери/водомери наемодателя ти издава всеки месец фактура за консумираната енергия която заплащаш на него.Хубаво е всичко да става по банков път (за наеми и всички др. плащания към наемодателя) за да има ясна следа за паричния поток и да няма впоследствие претенции към теб за неизплатени суми !
Това са най-общо нещата.Проучи внимателно конкуренцията (включително и големи вериги магазини наоколо) Извади си плюсовете и минусите на твоя обект и безнес.Изясни си стратегията към кои клиенти ще бъдеш насочен (има ли спирка,пешеходен поток или автомобилен,има ли наблизо нещо което да ти осигурява добър поток от потенциялни клиенти)Винаги имай някой лев в плюс зад гърба при стартиране на такива начинания и упражнявай строг контрол върху персонала.Събери си малък екип и прави внезапни ревизии, не прави компромиси.Все пак ще се работи с не малки суми всеки ден.Добър счетоводител също ще ти е нужен навярно ще трябва да се регистрираш и по ДДС.
Успех

))