Ще се намеся разко в непрестаната питанка за документи за автосервиз !
Ако се интересувате сериозно едва ли бихте чакали от някой форум да ви се даде изчерпателна информация (като се има в предвид че материята/изискванията е динамична/ни)
Но най-общо, освен задължителните фирма,касов апарат и тн.:
В зависимост от това какви ремонти извършва този автосервиз трябва да има програма за работа с отпадъци и разрешителни от РИОС и РИОКОС, договори с фирми които ще изкупуват тези отпадъци.Правилник за вътрешен ред. Обособени места за отпадъци, склад за консумативи всичко това се заключва като варелите за масла, абразиви, охладителни и спирачни течности са различни и всеки е надлежно надписан, филтрите са съхраняват отделно като изискването е да са отцедени от маслото / има такива машинки/, пурите от луминисцентното осветление има изискване да не се изхвърлят а да се съхраняват в заключен съндък и да се предават също на фирма като отпадък тъй като са канцерогенни.Задължително е в сградата да са поставени табели маркиращи - ВХОД, ИЗХОД, АВАРИЕН ИЗХОД, ЗАБРАНЯВА СЕ ТЮТЮНО ПУШЕНЕТО, таблата за електричество също да са маркирани, както и пожарните кранове и пожарогасителите. Но това можете да консултирате със СТМ, те за задължени да Ви запознаят с тези изисквания. Автосервизите попадат и в графата за задължителна застраховка трудова злопулука.Инструктажа е на 3 месеца !
1. Първо ще ви трябва подходящо помещение за легалното развиване на дейноста.Помещението трябва да има акт 16 и в този акт 16 да се цитира, че сградата отговоря на изискванията за автосервизни услуги, които изисквания не са никак малко.
Като се почне от околна среда/защото се предполага, че ще се сменяват масла/, та се стигне до хей, пожарни и т.н.
2. Ако е пригодено за тази дейност.Наемодателят ще ви опъти в подробности за стъпките, които трябва да направите.
3.Ако вие ще му сменяте предназначението ще ви е необходим архитект (не малко пари и още повече нерви и търпение).Архитекта ще ви обясни всичко като изисквания към помещението и ще е в състояние да извърши всички процедури документално (стига помещението да има възможноста да се преустрои) !А от вас парите и ремонтите !
Не забравяйте и не пренебрегвайте възможноста, че може да съществуват минимални отстояния от жилищни и обществени сгради,като и дейноста да се извършва в партерни етажи на жилищни сгради, както и да има отстояние от водоизточници и язовири.Затова първо проучете внимателно дали може сградата и прилежащия и парцел да се ползва за дейността преди да подписвате договор за наем или да купувате имоти и тн.!!!
4. Най-добрия вариант е да питате в ОТДЕЛ “ОБЩИНСКА ИКОНОМИКА”
Ако те не знаят ще ви препратят към хора които ще знаят.
5. Има регионални браншови сдружения на автосервизите.Може да се обърнете към тях където вярвам ще ви помогнат.Ето примерно такова сдружение в гр.Русе:
http://rbsa.ruse.bg/index.php?menuoptio ... E%F1%F2%E8
6.Доколкото знам ако фирмата не е регистрирана по ДДС се заплаща патент за автосервизна дейност.Този данък е местен и се определя от всяка община.Примерно за гр.Русе е първа група- 1350 лева е патента за автоуслуги !
P.S. Чудя се десетки хора питат за тези изисквания (които не би трябвало да са някаква тайна), а никой от питащите в последствие не ги публикува тук.Всичко се извършва тайно по мейли все едно ще свалят правителсто...!?!?
Те сериозните и оправни хора няма да чакат някой да им прати нещо си на мейл, а по скоро това са хора любопитни как принципно стоят нещата...
Айде успех
http://vbox7.com/play:c340cfec
