Бизнес в сферата на бързо хранене /... търговски обекти

Проблеми и въпроси, с които се сблъскваме, когато правим бизнес. Развитие и управление на собствен бизнес.

Бизнес в сферата на бързо хранене /... търговски обекти

Мнениеот eros » 22 Яну 2013, 17:00

Здравейте, възнамерявам да започна бизнес в сферата на бързото хранене. Колкото повече се информирам , толкова повече се обърквам и стигнах до извода, че ми трябва фирма, която да свърши всичко свързано с регистрацията на обекта и съгласуването с всички инстанции. Препоръчайте към кого да се обърна. Запознат съм до известна степен с нещата, но предпочитам тази част от работата да я поверя на подобна фирма. Трябва ми комплексна услуга- от регистрацията на еоод-то до пожарна, НАССР, риокоз, община и т.н.
Бих помолил и , чисто идейно, да ме насочите, кои от нещата БИХ могъл да свърша преди да наема помещението и тези, които ТРЯБВА да свърша след като го наема. Това е с цел да не губя излишно време, а и пари в плащането на наем.
Например: Машините ще ги купя предварително(за да не се получи някакъв проблем със сроковете за доставка) както и тази част от обзавеждането и оборудването , която няма да бъде зависима от площа и разпределението на обекта. Фоновото обзавеждане, изграждането на вентилацията, ремонтът и други подобни е ясно, че ще се свършат след наемане на помещението. Ако наемът е 1000лв/месец смятам схемата да е подобна:
1 наем за първия месец (за ремонт, оборудване на помещението, сот, пожарна и т.н.);
1 наем за депозит;
1 наем за втория месец (явявайки се и първият работен);
и половин наем комисионна за агенцията за недвижими имоти
...или всичко общо при посочената примерна сума за наем ще възлезе на 3500 лева за стартиране.
Не съм, много запознат с това кога е най-подходящо да се започне. Градът е София (предполагам, че в разгара на лятото , когато градът се е поизпразнил няма да е много удачно). Кога е най-доброто време и от към размера на наема, и от към човекопоток? В момента съм събрал минималната сума за започване, но не желая да рискувам и ще продължа с набавянето на допълнителен капитал за стартирането. Какво ми убягва?
Моля, споделете мнението и съвета си, всяко едно ще ми е от полза.
eros
Нов
Нов
 
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Яну 2013, 16:00


Re: Препоръчайте фирма за регистрация на търговски обекти

Мнениеот Ilijana » 22 Яну 2013, 23:11

Здравейте!

Най-напред бих искала да ви кажа, че поемате голям риск започвайки бизнес без да имате определен финансов фонд. Много рядко заведения имат печалба в първите месеци, а задължителните разходи трябва да се правят още от първия ден.

Препоръчвам ви да сметнете много внимателно, какви разходи ще имате още от първия месец. Първо определете постоянните месечни разходи. Не забравяйте разходите за персонал, осигуровки, ток, други комунални разходи. Освен това - пране, почистване и други дребни неща, които заедно могат да съберат немалка сума.

После сметнете променливите разходи - най-вече за зареждането на стоки.

Сумата, която ви се събере, трябва още от първия ден, първия месец да имате в чист вид като печалба от дейността. Вероятно, това няма да се случи още от първия месец, затова трябва да предвидите откъде ще вземете недостигащата сума.

За да предвидете всичко, представете си един обикновен работен ден на вашето заведение - от сутрин до вечер. Какво точно ще правите, стъпка по стъпка? Това може да ви подсети, че сте забравили да предвидите нещо, което ще ви трябва в ежедневната работа (например, менюта и/или етикети).

Искам да ви кажа за един трик при започването на бизнес в сферата на бързо хранене. Първите дни-седмици, докато се определите с менюто и да купите цялата необходима техника, да продавате само храна от външните доставчици. Трябва да проверите откъде можете да закупувате малки партиди от готова храна (каква точно зависи от вашето виждане за асортимента) и да се разберете всяка сутрин да взимате необходимите количества. После в заведението предлагате само тази готова храна, претоплена, ако трябва в микровълнова + кафе, безалкохолни.

По този начин можете бързо да започнете, да проучите, какво точно добре се продава на дадено място и да не ви се налага веднага да купувате цялото оборудване. След това ще можете да преминете към собствена кухня.

Не се притеснявайте! :) Най-важното е да имате план за парите, ако закъсате първото време и необходимите разрешителни, а "шкафчетата" ще купувате в крачка.

Задавайте конкретни въпроси, ще се постараем да ви отговорим.
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Re: Препоръчайте фирма за регистрация на търговски обекти

Мнениеот eros » 23 Яну 2013, 01:27

Благодаря Ви за своевременния отговор. Като цяло, на теория съм се погрижил за по-голямата част от това за което споменавате. Пресметнал съм , надявам се, всичко -от най-скъпото, което ще ми е фурната за 4000лева до диспенсъра за салфетки. Помещението към което ще се насоча не би следвало да бъде по-голямо от около 40 м2 тъй като ще започна с изцяло лични средства, без финансиране от банки или съдружник. Става въпрос за първоначално малък бизнес, нещо като първа крачка, опипване на почвата. А именно- пицария от типа бърза закуска. Основния асортимент ще са пиците- няколко вида витринни(на парче) и над 20 вида по поръчка на клиента плюс още един продукт, характерен за италианската кухня, който на българския пазар, поне е много рядко срещан. В съпътствие с тях ще се предлагат, например, малки порции запечени картофи, които, поради неоправдания риск от евентуално ненужни инвестиции в оборудване, ще набавям от доставчици, точно както описахте и Вие. Има още няколко продукта към които ще подходя по същия начин за да проуча рентабилността от предлагането им. С последните запитвания, които отправих към производители на оборудване, обзавеждане и прочие сумата не надхвърля 25 000лв. (включително заплати , осигоровки, ток, първоначално зареждане…етц). При лош сценарий съм предвидил един нулев месец като буфера с който ще разполагам смятам да бъде 5000лв. С това общата сума няма да надхвърли 30 000лв. Ако не е достатъчно подсигурено това начало-то не би имало смисъл да се продължава след един подобен месец. Храня добри надежди, понеже съм работил в сферата, виждал съм как прохожда подобен тип бизнес, виждал съм и как залязва. Живял съм в Италия, в момента съм прекъснал университета за да спестя още пари и живея в Англия. И от двете страни смятам да използвам добрите практики, които наблюдавам и да внеса някои по-нетрадиционни нещица.
Имам разчет за разходите, като съм ги групирал главно във финансова и маркетингова част(флаери, реклама, рекламни стопери, промоции, табела с разпознаваемо и запомнящо се име и лого на заведението ), брандиране не мисля да ползвам, смятам, че би било по-удачно да направя окачена фасада от стъкло или пвц, която ще е по-приветлива отколкото някакви кичозни рисунки и надписи.
С две думи мисля, че съм предвидил повечето неща.
Конкретните ми въпроси са не около бизнеса, а към коя фирма да се обърна за да се заеме с бумащината-регистрации, разрешителни и т.н. Интересувам се и от всякаква информация относно системи за управление на клиентопотока. Имам опасения, че техническото време за изпълняването на поръчката на даден клиент, което ще варира между 3 и 6 минути , ще е предполага , този клиент да разпознае кога може да вземе поръчката си и да се спести неловката ситуация от от следенето с поглед от страна на служителя към клиентите и привикването им(това е от личен опит).
Друга въпросителна е вентилацията-трябва ли да се изгражда такава чак до покрива на сградата. Казвам го с оглед на това , че в никакъв случай няма да се пържи или да се дими-смятам да заложа на по-здравословно начало. Единствено фурната от 9 киловата ще отделя миризма- съществува ли възможност да се използва обикновен аспиратор с малко по промишлен вид свързан към въздухопроводната шахта на сграда, каквито имат почти всички жилищни сгради или евентуално да излиза от някъде просто един малък въздухоотвод от помещението навън .
С какви проблеми мога да се сблъскам?
eros
Нов
Нов
 
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Яну 2013, 16:00

Re: Препоръчайте фирма за регистрация на търговски обекти

Мнениеот Ilijana » 23 Яну 2013, 12:01

eros написа:Помещението към което ще се насоча не би следвало да бъде по-голямо от около 40 м2

Относно помещението: Знаете, че най-важното в заведенията за бързо хранене е местоположението - ако не се намират на място с голям трафик от хора и/или голям трафик от коли + паркинг, няма да устискат.

Проверете, няма ли да можете да спестите от ремонта, като се разберете със собственника на помещението той да поеме част от дейностите или да ви намали наема за първите 1-2 месеца за сметка на ремонта.

eros написа: При лош сценарий съм предвидил един нулев месец като буфера с който ще разполагам смятам да бъде 5000лв. С това общата сума няма да надхвърли 30 000лв. Ако не е достатъчно подсигурено това начало-то не би имало смисъл да се продължава след един подобен месец.

Един месец е нищо! Във всеки бизнес има сезонност, фактът, че някой месец не е печеливш не означава, че и през другото време положението е същото. Тук зависи и от мястото - какво има наоколо, кои са потенциалните клиенти? Студенти? Значи през лятото ще е по-слабо. Някоя гара? Тук няма значение, какъв е сезонът. И т.н. Това се вижда на практика.

Глупаво е да влагате пари в ремонт, обзавеждане, разрешителни, заплати и да се откажете след 1-2 месеца. (затова смятам, че е много важно да имате финансов запас)
eros написа:Храня добри надежди, понеже съм работил в сферата, виждал съм как прохожда подобен тип бизнес, виждал съм и как залязва. Живял съм в Италия, в момента съм прекъснал университета за да спестя още пари и живея в Англия. И от двете страни смятам да използвам добрите практики, които наблюдавам и да внеса някои по-нетрадиционни нещица.

Винаги съм казвала, че най-добрия начин бързо да навлезете в бизнеса е да работите определено време в подобен бизнес като наемен работник. Браво на вас!
eros написа:Имам разчет за разходите, като съм ги групирал главно във финансова и маркетингова част(флаери, реклама, рекламни стопери, промоции, табела с разпознаваемо и запомнящо се име и лого на заведението ), брандиране не мисля да ползвам, смятам, че би било по-удачно да направя окачена фасада от стъкло или пвц, която ще е по-приветлива отколкото някакви кичозни рисунки и надписи.

Това, което сте посочили е само една част от маркетинга, по-точно - рекламата + брандиране. Какви други маркетингови действия сте предвидели?

eros написа:Конкретните ми въпроси са не около бизнеса, а към коя фирма да се обърна за да се заеме с бумащината-регистрации, разрешителни и т.н.

Можете и сам да си извадите всичките необходими документи - това ще отнеме малко повече време, но по-малко пари. Обикновенно такива услуги можете да получите от адвокат или някоя адвокатска фирма. В същност, точно присъствието на адвокат не се изисква, но често точно те поемат тази услуга. Проверете в интернет за фирмите с подобен вид услуги и идете да говорите с тях лично.

eros написа:Интересувам се и от всякаква информация относно системи за управление на клиентопотока. Имам опасения, че техническото време за изпълняването на поръчката на даден клиент, което ще варира между 3 и 6 минути , ще е предполага , този клиент да разпознае кога може да вземе поръчката си и да се спести неловката ситуация от от следенето с поглед от страна на служителя към клиентите и привикването им(това е от личен опит).

Не плачете за неродения Петко! Когато ще имате голям клиентопоток и хората на тълпи ще се струпват през вашето заведение, тогава ще си мислите за система. Или очаквате, че в заведението от 40 м2 ще имате подобен проблем от самото начало?

Сложете си един екран и пускайте рекламно видео - нека хората, които чакат поръчката си го гледат.
eros написа:Друга въпросителна е вентилацията-трябва ли да се изгражда такава чак до покрива на сградата. Казвам го с оглед на това , че в никакъв случай няма да се пържи или да се дими-смятам да заложа на по-здравословно начало. Единствено фурната от 9 киловата ще отделя миризма- съществува ли възможност да се използва обикновен аспиратор с малко по промишлен вид свързан към въздухопроводната шахта на сграда, каквито имат почти всички жилищни сгради или евентуално да излиза от някъде просто един малък въздухоотвод от помещението навън .

Вие в момента в България се намирате? Какво ви пречи да отскочите в ХЕИ-то и да поручите въпроса на място? Никой посредник няма да ви свърши работата по-добре от вас самият.

eros написа:С какви проблеми мога да се сблъскам?

С хиляди всякакви неочаквани :) Може да има дъжд цял месец и да нямате клиенти, може да започнат да ремонтират улицата пред вас точно в деня на отварянето на заведението ...
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Re: Препоръчайте фирма за регистрация на търговски обекти

Мнениеот eros » 24 Яну 2013, 00:05

Предполагам, имате предвид относно маркетинга, че трябва да направя и проучване за определяне на конкретни групи, било то възрастови или окупационни и да насоча предлагането главно към тях. Мислил съм си го-но нямам ни най-бегла предства как става, а не бих могъл да имам подобно перо в бюджета за да плащам на някого и за това.Как да го свърша сам?
Иначе за местоположението съм наясно и ще търся възможно най-оживена локация- много подходящи са пазарите, но там процедурата е много тромава и доколкото съм запознат се изисква и някаква финансова история-аз като начинаещ нямам такава.
Интересно ми е също така, как бих могъл да контрирам евентуално искане от страна на наемодателя за долгосрочен договор с гаранции и прочие?
eros
Нов
Нов
 
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Яну 2013, 16:00

Re: Препоръчайте фирма за регистрация на търговски обекти

Мнениеот Ilijana » 24 Яну 2013, 20:01

eros написа:Предполагам, имате предвид относно маркетинга, че трябва да направя и проучване за определяне на конкретни групи, било то възрастови или окупационни и да насоча предлагането главно към тях. Мислил съм си го-но нямам ни най-бегла предства как става, а не бих могъл да имам подобно перо в бюджета за да плащам на някого и за това.Как да го свърша сам?

Под маркетинга подразбирам всички действия, които намират потенциални клиенти, конвертират ги в купувачи, правят възможни повече продажби, по-голяма печалба и т.н.

/* "Окупационни" - това е според местоположението на групата? */

Трябва да се направи/изгради система - как потециалните клиенти ще ви намират, какво ще харесват от вашата стока, как ще купуват, как точно ще ги обслужват продавачите, какво ще правят клиенти след покупката и много друго.

Не ви препоръчвам още от сега да правите сложни проучвания, още повече да наемате изпълнители за това. След като стартирате, в самото начало на дейността ще можете да направите едно-две проучвания сами, ще обработите резултати, ще направите изводи и ще получите по-добър эфект на такова изследване върху своя бизнес (възможно е до тогава да имам едно-две безплатни обучения за това :) ).

eros написа:Иначе за местоположението съм наясно и ще търся възможно най-оживена локация

Успешността на локацията се проверява много, ама, много лесно. Като си харесате някое помещение, застанете до него за няколко часа и наблюдавайте какво става наоколо - колко хора минават на час/минута, по кое време от деня има повече хора, откъде и накъде те идват, има ли други заведения наоколо и влизат ли там хора, какво купуват, какви са тези хора? Всичко ще ви стане ясно още през първите 1-2 дни.

eros написа:Интересно ми е също така, как бих могъл да контрирам евентуално искане от страна на наемодателя за долгосрочен договор с гаранции и прочие?

Не разбрах точно въпроса. По принцип, в договора трябва да бъде описано всичко много точно и подробно, всички действия при всякакви възможни ситуации.
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата


Назад към Правим бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



cron