Ефективна и ефективна реклама

Проблеми и въпроси, с които се сблъскваме, когато правим бизнес. Развитие и управление на собствен бизнес.

Ефективна и ефективна реклама

Мнениеот apostol » 20 Май 2008, 03:32

ЕФЕКТНА И ЕФЕКТИВНА РЕКЛАМА

На Хенри Форд, “бащата на индустриалната ера”, принадлежат думите: “Когато спечеля 100 долара, аз влагам 90 от тях за реклама!” Да, Форд, за разлика от нашенските “бизнесмени”, е разбирал значението и силата на рекламата.

Десетки български търговци хленчат непрекъснато, че бизнесът им не върви. Как би могло да бъде другояче?… Та повечето от тях клечат по цял ден в мизерните си дюкянчета и чакат някой да се отбие ей така, случайно…
От време на време наистина се отбива някой, но той си излиза скоро, без да купи каквото и да било. Защото с него се случва нещо отвратително. Щом го види, търговчето скача веднага на крака и още от вратата се нахвърля върху клиента си с фразата: “Кажете!” Познато до болка, нали?…

“Бизнесменът” проклина “тъпите” българи, дето не разбират от хубава стока. Той кълне калпавото правителство и неговата икономическа политика, кълне турското робство и какво ли още не… Не проумява обаче, че вината за неговото мизерно съществуване е у самия него.

Когато запиташ такъв един “бизнесмен” за рекламната му стратегия, той те гледа като теле в железница. Защото този простоват субект от край време смята, че “хубавата стока се продава сама”. Продава се сама на куково лято. В наши дни вече и един самун хляб на можеш да продадеш без реклама.

Човек не само че трябва да рекламира бизнеса си непрестанно и упорито, той трябва да знае и КАК да го рекламира. Казано другояче, всеки, който иска да успее, е длъжен да изучи най- ефективните рекламни техники и похвати. Техники и похвати които аз разглеждам най- обстойно в курса си „Как да започнем успешен бизнес в Интернет”.

Искам да ви запозная все пак с някои от основните рекламни похвати…

1. Накарайте читателя на вашето рекламно послание да си представи, че вече е купил вашата стока. Обяснете му какви прекрасни резултати ще постигне с нея или чрез нея. Опишете му ползите и облагите, които ще му донесе тази покупка.

2. Превърнете рекламата си в нещо като разказ. Измислете някаква увлекателна история и я разкажете. Така читателят ще бъде въвлечен в рекламата, без да дори да го съзнава. Междувпрочем, точно това правя и аз в момента!…

3. Помъчете се да убедите читателя на вашата реклама, че закупвайки вашата стока, той ще направи истински “удар”. Един често използван похват: съобщете на читателите, че въпросната стока обикновено струва 47 лв., а сега те могат да я закупят само за 27 лв.

4. Насочете заглавието си към определена таргет група. Така тези хора ще се почувстват ВАЖНИ! Един пример: “Счетоводители! Узнайте тайната на новия счетоводен софтеър!”

5. Съобщете на читателите колко бързо ще получат поръчания продукт. Това като нищо може да ги тласне към покупка.

6. Съобщете освен това на читателите, че при покупка ги очаква приятна изненада- няколко БЕЗПЛАТНИ подаръка. Любопитството отново може да тласне доста хора към покупка. Аз лично предлагам между 5 и 7 подаръка и в четирите си комерсиални сайта.


Безплатен подарък предлагам дори и в новия си блог за Интернет маркетинг и е- търговия.

7. Интегрирайте в рекламното си съобщение някакви професионални съвети и наставления. Това ще заздрави репутацията ви на специалист и експерт във вашата област. Това е много, много важно, защото не цената продава стоката. Не я продава и качеството. Продава я доверието в стоката и търговеца, а то изцяло почива върху РЕПУТАЦИЯТА!

8. Избройте всички онези предимства и ползи, които клиентът може да извлече от вашия продукт. Никога не забравяйте основния постулат на рекламата: “Клиентът е адски себичен! Той търси единствено и само своята полза и изгода!”
По подобен начин са структурирани текстовете и на останалите ми три комерсиални сайта.

9. Накарайте потенциалните си клиенти да повярват, че повече няма да срещнат такава изгодна оферта. Това съобщение придава елемент на неотложност и спешност. И това може да накара мнозина да посегнат към портфейла си.

Прилагайте тези правила последователно и упорито и вие неминуемо ще повишите продажбите си. Гарантирам ви го!

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ
**********************

Апостол Апостолов

www.LudiPari.com
apostol
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 195
Регистриран на: 20 Дек 2007, 17:17
Местоположение: София


Мнениеот Luminosa » 20 Май 2008, 18:57

Хубава тема. Напълно съм съгласна със съдържанието. Замислих се за две неща...за Кока Кола, които също влагат 90% от печалбата си в реклама. И между другото, когато коментирам този факт пред различни хора - повечето гледат с недоумение, смятат, че не е възможно и т.н.
И второто нещо...замислих се, че най-накрая съм попаднала на правилното място в професионално отношение. В предишните ми работодатели винаги ме е дразнело спестовността за сметка на рекламата...докато сега, въпреки че не знам какъв % от печалбата отива за реклама - разбирам защо фирмата ни е толкова напред с материала. :D
"Перлите се срещат само на такива места като този форум!" - Кака Мара
Аватар
Luminosa
Модератор
Модератор
 
Мнения: 274
Регистриран на: 11 Май 2007, 21:43
Местоположение: София

Мнениеот Петър » 04 Мар 2011, 16:35

НИКОЙ БИЗНЕС НЕ Е ПО ГОЛЯМ ОТ СВОЯТА РЕКЛАМА.
Петър
Нов
Нов
 
Мнения: 6
Регистриран на: 03 Мар 2011, 19:00


Назад към Правим бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



cron