Някои известни неща, не знам дали си мислил за тях:
- намаления на цените в часовете с ниска посещаемост;
- намаления при резервации;
- отстъпки за редовни клиенти;
- предлагай на редовни клиенти да опитат на намалени цени ястията, които не поръчват, като част от мероприятие да се престрашат да опитат повече неща от менюто;
- доставки до офиса;
- предлагай на клиентите да опаковаш недоизядената храна (както е в китайските ресторанти);
- сдружи се с някоя будка за сандвичи/ напитки наоколо да раздава флайерите за твоето заведение - де факто не сте конкуренти (ядене на крак <=> заведение, където можеш да се седнеш и да се отпуснеш, с цели менюта) и в същото време сте в достатъчно близка област (хранене), така че да се получи адекватен маркетинг;
- реклама в интернет указателите за заведения;
- постоянно карай приятели и техни познати да идват в заведението и да ти дават обратна връзка какво не им харесва, какво да се подобри.
Още няколко общи съвета: относно приятна атмосфера - вярвам, че наистина е такава, но ако има телевизор в заведението, лично мен това би ме подразнило много. Все пак отивам в заведението да се видя и чуя с приятели, не да гледам и чувам телевизора.
Обслужването е ужасно важно; това е най-слабото място на почти всички български заведения - от долни кръчми до скъпи и помпозни ресторанти. Ако успеете да постигнете добро обслужване и отношение на клиента... просто няма да го повярвам!
Другото масово явление, което съм наблюдавал е (при хранителните продукти най-вече, но не само), че има фирми, които започват добре, но после, таман да потръгне, и задължително развалят качеството на стоката си (услугата). Не знам, от скъперничество ли е това ("нали вече името продава, за какво да влагаме усилия за качество") или просто с разрастването на бизнеса, управлението излиза от контрол, но това е нещо много дразнещо потребителите. В пиковите часове може би ще имаш нужда от допълнителен персонал, помисли отсега да наемаш хора за почасова работа.
Та: вкусна храна, приветливо обслужване и постоянно ниво в качеството - от там нататък клиентите би трябвало да те рекламират сами. Чак след това идват хигиената, приятна обстановка и цените, като фактори във възприятията на клиентите, поне според мен.