Страница 1 от 1

Идеи за развитие на заведение за хранене!?

МнениеПубликувано: 01 Май 2009, 21:02
от Tr1n17y
Здравейте, нов съм във форума
но изключително много ме заинтригувахте с разсъжденията си и отговорите си.
Наскоро отворихме с баща ми заведение с цел - хранене (готвено) с обедно меню, но както почти винаги става, парите не стигнаха за всичко както го бяхме планирали и трябваше да правим компромиси само и само да отворим.

Един от проблемите е, че заведението НЕ Е на централна улица и нямаме още много добра реклама .. но работя по въпроса, поръчал съм флайери и други рекламни материали .. но ми се иска да вкарам някакви други идеи

Пробвахме с обедно меню, понеже в съседство има доста офиси и банка, и лаборатории, та това се оказва най-надеждното и смятам да залагаме на него солидно.

Но сутрин е пълен мрак, искам да накарам хората да идват и сутрин, защото интериора е много приятен и има уютна атмосфера, но тези неща не се забелязват отвън, защото заведението е под кота 0.
Пробвам с различни промоции ... но все пак, да ми дадете идеи .. ??

Или за вечер .. как да ги накарам да си пият питието след работа ..

Благодаря предварително!!!

Re:

МнениеПубликувано: 08 Май 2009, 15:41
от moskvich
Някои известни неща, не знам дали си мислил за тях:
- намаления на цените в часовете с ниска посещаемост;
- намаления при резервации;
- отстъпки за редовни клиенти;
- предлагай на редовни клиенти да опитат на намалени цени ястията, които не поръчват, като част от мероприятие да се престрашат да опитат повече неща от менюто;
- доставки до офиса;
- предлагай на клиентите да опаковаш недоизядената храна (както е в китайските ресторанти);
- сдружи се с някоя будка за сандвичи/ напитки наоколо да раздава флайерите за твоето заведение - де факто не сте конкуренти (ядене на крак <=> заведение, където можеш да се седнеш и да се отпуснеш, с цели менюта) и в същото време сте в достатъчно близка област (хранене), така че да се получи адекватен маркетинг;
- реклама в интернет указателите за заведения;
- постоянно карай приятели и техни познати да идват в заведението и да ти дават обратна връзка какво не им харесва, какво да се подобри.

Още няколко общи съвета: относно приятна атмосфера - вярвам, че наистина е такава, но ако има телевизор в заведението, лично мен това би ме подразнило много. Все пак отивам в заведението да се видя и чуя с приятели, не да гледам и чувам телевизора. :) Обслужването е ужасно важно; това е най-слабото място на почти всички български заведения - от долни кръчми до скъпи и помпозни ресторанти. Ако успеете да постигнете добро обслужване и отношение на клиента... просто няма да го повярвам! :) Другото масово явление, което съм наблюдавал е (при хранителните продукти най-вече, но не само), че има фирми, които започват добре, но после, таман да потръгне, и задължително развалят качеството на стоката си (услугата). Не знам, от скъперничество ли е това ("нали вече името продава, за какво да влагаме усилия за качество") или просто с разрастването на бизнеса, управлението излиза от контрол, но това е нещо много дразнещо потребителите. В пиковите часове може би ще имаш нужда от допълнителен персонал, помисли отсега да наемаш хора за почасова работа.

Та: вкусна храна, приветливо обслужване и постоянно ниво в качеството - от там нататък клиентите би трябвало да те рекламират сами. Чак след това идват хигиената, приятна обстановка и цените, като фактори във възприятията на клиентите, поне според мен.