Спортен клуб

Сподели идея за собствен бизнес! Обсъждане на идеите.

Спортен клуб

Мнениеот karierist » 07 Яну 2007, 20:25

Не е тайна, че възможностите за спортните занимания за българите са много ограничени. И не само за възрастните, а и за децата. Освен, може би, в столицата, няма град, където всеки желаещ би могъл да си намери подходящо спортно занимание. Не говорим за професионалния спорт, а за всекидневни или ежеседмични спортни занимания за поддържане на здравна форма – аеробика, колонетика, оздравителна физкултура, физкултура за отслабване и т.н.
Осъществяването на идеята не е толкова сложно, колкото изглежда на пръв поглед. Помещенията и залите могат да се вземат под наем в спортните съоръжения, които не се използват през цялото време или, например, в училищните сгради. Задачата може да се възложи и на посредническата фирма, която ще поеме цялата “хамалогия”, свързана с търсенето.
Треньорският персонал също не е проблем – безработни учители по физкултура, лекари-рехабилитатори, професионални треньори или самите Вие, ако притежавате необходимата квалификация.
Няма да има проблем с рекламата, а и с конкуренцията /за сега/.
Предимства: сравнително малки капиталовложения /спортен инвентар, наем и реклама/.
Недостатъците за които се сещам: сезонност /през лятото традиционно хората почиват извън града и не наблягат на спортните занимания на закрито/; зависимостта от нает персонал /трудност за заместване по време на отсъствие, договори за заетост и др./; необходимост от масирана рекламна компания в начален перод /финасови разходи/.

Публикувано: http://www.karierist.com
Аватар
karierist
Site Admin
Site Admin
 
Мнения: 59
Регистриран на: 04 Яну 2007, 20:25


Мнениеот Brachi » 22 Дек 2007, 21:02

Здравейте. Днес случайно попаднах на Вашия сайт. По едно време усетих, че съм жаден и като си погледнах часовника осъзнах, че трескаво съм го разглеждал в продължение на около час и половина :)
Аз искам да си отворя собствен фитнес клуб с малко "по-разчупено" предлагане, т.е услугите да не се свеждат само до провеждането на тренировка в залата и протеинов бар. Принципно идеите изскачат в главата ми като пуканки, но ми липсват доста знания и опит, които в случая са доста по - важни. Чета най-различни книги и може да се каже, че доста се пообърках, но така съм се надъхал, че чак ръцете ми се изпотяват :) Това всичкото по-горе го написах за да оправдая малко невежия въпрос, който искам да ви задам. :)
Как стои въпросът с наема на помещението. След като бъде сключен договор за наем, би трябвало да се ивършат някакви ремонтни дейности.Как се договаря това с наемателя? Примерно ако договорът ни е едногодишен и аз съм извършил някакви ремонтни дейности, той може след изтичането на срока да поиска да вдигне наема и ако не се съглася да ми бие шута и инвестициите по ремонта и реконструкциите да отидат на кино. Другия вариант е да наема общински имот, което също не знам как става.
Моля ви светнете с фенерчето в черната дупка на моя почти никакъв житейски бизнес опит:) Thanks in advance.
Аватар
Brachi
Активен кариерист
Активен кариерист
 
Мнения: 34
Регистриран на: 22 Дек 2007, 18:13

Мнениеот Ilijana » 26 Дек 2007, 21:50

Здравей, Brachi! Добре дошъл на форума! :D

В интерес на истината, идеята за бизнес-"фитнес клуб" ми е една от любимите. :D Толкова много неща могат да се направят! Например, всякакви специализирани групи - за младите майки, за младежите, които искат "да пооправят" фигурата си, за тези, които до сега никога не са спортували. Могат да се дават индивидуални консултации от треньор и спортен лекар и т.н. Супер, супер!!! :D

Сега за наема и ремонта. Най-добре е /и юридически най-правилно/ в договора за наем да се посочи дали можеш да правиш ремонт и какъв точно, да се опише можеш ли да правиш козметичен ремонт /боядисване, смяна на плочките и т.н./ или да правиш капитален ремонт /местене на стени, слагане на тръби за душа, дограмата и т.н./. В договора трябва да бъде посочено кой ще плаща за ремонта - ти или собственика на помещението. Често разходите се поемат и от двамата, като част от наема, който дължиш няма да плащаш за сметка на ремонта. Важно е да си наясно с условията още по време на подписването на договора, а не да се хванеш на "после ще се оправим" и тъй подобни.
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот Brachi » 02 Яну 2008, 22:54

Благодаря за отговора :D . Обикновено за какъв период от време се сключват подобен род договори? Дали се случва често в практиката и действителността да се направи ремонт и да се инвестират средства и след изтичането на договора наемодателя да не иска да го поднови? Т.е не питам дали има риск от това да се случи, а дали се случва често и за какъв период от време ОБИКНОВЕННО се сключват подобен род договори? Thanks in advance :)
Аватар
Brachi
Активен кариерист
Активен кариерист
 
Мнения: 34
Регистриран на: 22 Дек 2007, 18:13

Мнениеот Ilijana » 03 Яну 2008, 02:58

Такива договори са масово явление и се сключват много често. За теб е по-изгодно срокът на договора да бъде по-дълъг, защото ще влагаш пари и усилия и ще искаш да ги върнеш с печалба. Всичко зависи от конкретния собственик на помещението и от сериозността на ремонта, който ще извършваш. Вариантите са много, например:

Най-примитивните сметки:
Едно помещение, изискващо козметичен ремонт. В това му състояние наемодателят иска 500лв. наем. С него се разбирате /и в договора е записано/, че ще направиш за своя сметка боядисването на стените и подмятана на плочките /което вече е към капиталните ремонти/. Смяташ, че ремонтът /материали+работа/ ще ти струва 3000 лв. /1500лв. - боядисването и 1500 лв. плочките/. Козметичния ремонт трябва, по-начало, да се прави веднъж на 2 години, т.е. след 2 години стените пак ще бъдат мръсни. Плочките ще останат и по-нататък за наемодателя. Можеш да се разбереш, че плочките ще плати собственикът на помещението /наемодателят/, а боядисването . ти. Значи 1500лв. /за боядисването/ делено на 24 месеца = 62,50лв. на месец ти е амортизацията. Сумата е поносима при положение, че ще ползваш помещението през тези 2 години без да правиш допълнителни ремонти.
Договаряте с наемодателя, че ще смениш плочките за своя сметка /1500лв./, но ще плащаш по-нисък наем - не 500лв. в месец, а 420лв. С договор за 2 години правиш "икономия" от 80лв. х 24 мес. = 1920лв. Можеш да сключиш договор за 5 години, през които през първите две години ще палщаш наем от 420 лв., а през останалите - 520 лв. /помещението след като си сложил платените от наемодателя плочки става по-скъпо!/ и т.н.

Вариантите са безумно много! Седни и сметни всичко, консултирай се със строителите и адвокатите.

Относно подновяването на договора. Сметни предварително при какви вложения от твоя джоб колко време ще искаш да ползваш помещението. Разбира се, никой наемодател не е задължен да подновява договора с теб, ако не иска. Затова, сключвай договор на по-дълъг период /но, имай предвид, че и ти също можеш да размислиш и да прекратиш договора по-рано - предвиждай и такъв вариант/.

Договорът е сериозен юридически документ. За неизпълнението на това, което е записано там, всяка една от страните, сключили договор, може да съди другата. Затова е много важно той да бъде сключен правилно и да посочва точно задълженията и правата на страните. Препоръчвам ти да се обълнеш към услугите на адвокат - по-добре е да се палти хонорара на адвоката, но да се "застраховаш" в юридически план /щом ще правиш инвестиции в помещението/.
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот Brachi » 19 Юни 2008, 23:15

Здравейте отново! С един мой приятел искаме да направим фитнес зала в гр. Варна от доста отдавна. Решението вече е взето. Тъй като ще ни е за пръв път, имаме доста неясни въпроси. В момента сме в началото на изготвянето на бизнес-плана си, който ще е само примерен т.е няма да го показваме пред 3ти лица. За изготвянето на истинския бизнес план ще платим на някой друг доста по-вещ в областта.

В момента сме се изправили пред въпроса ФОКУСИРАНЕ или избиране на ЦЕЛЕВА ГРУПА. Имаме някои добри идеи за фитнес залата и продукта, който ще предлагаме, но не знаем дали това ще намери отражение в потребностите на потребителите. Искаме да се запознаем с тях. КАК ДА ГО НАПРАВИМ?

Има ли такива фирми, които да се занимават с такива маркетингови проучвания на територията на Варна и как се наричат или как изобщо да намерим такива.

По мое мнение едно такова проучване от реномирана фирма за маркетингови проучвания би дала по-професионален вид на бизнес-плана и може би ще носи някакви "бонус" точки при разглеждането му от кредиторите. А и не само това. То наистина е важно.

Много ще съм щастлив ако някой може да ме насочи. Благодаря предварително.
Аватар
Brachi
Активен кариерист
Активен кариерист
 
Мнения: 34
Регистриран на: 22 Дек 2007, 18:13

Мнениеот nenkov » 26 Юни 2008, 15:24

Фирмите, извършащи такива проучвания често го правят през пръсти, ненадеждни са данните, предоставени от тях, рядкост е да се попадне на добрипрофита в тази област
Ако го направите сами ще се запознаете лично с проблема и потребителите, а няма да разчитате само на сухи данни, пък и тъкмо ще си понапънете малко мозъците и сами ще се поблъскате, което може да се окаже полезно
Маркетинговото проучване включва - анкети, интервюта, фокус групи, като последните не са за препоръчване, защото не може да се развие проблема в дълбочина, а се засягат само похвърностните потребности и мисли на интервюираните, от вас зависи
Избрали ли сте към кого ще е насочен продукта, какви потребности ще задоволявате, защо ще ги задоволявате, ще има ли търсене, къде ще еразположена залата, защо там и най-накрая защо се захващате с този вид дейност, има ли нещо по-специално или просто сте обхванати от ентусиазъм,
Нормално е да имате много неясни въпроси, от съобщението ти не звучите много подготвени и подковани със знания, за уменията няма да питам. Може би ще е по-добре да поизчакате и да натрупате малко знания в областта, или просто забавете хода малко.
Едно маркетингово пручване наистина придава сила на бизнес плана, нещо повече то е неразривна част от него и от стратегията по стариране на фирма и нов продукт (дори за развитие на съществуващ такъв).
Оооох, има и много други неща, за които трябва да мислите – финансирането винаги е слагано на последно място, но не бива да се пренебрегва – трябва да изчислите първоначалните инвестиции, прогнозирайте и евентуалните разходи и приходи, амортизациии...... общо взето толкова много неща, че като започвам да ти ги обяснявам ме домързява
Като цяло идеята не е лоша, но...
Успех
Аватар
nenkov
Напреднал кариерист
Напреднал кариерист
 
Мнения: 16
Регистриран на: 03 Апр 2008, 19:44
Местоположение: Aприлци

Мнениеот Brachi » 02 Юли 2008, 00:11

Сега като си чета предния пост и ми става малко неудобно. :oops:

Това, което не можеш винаги си личи повече от това, което можеш. Последната седмица се порових доста в интернет и попрочетох доста неща и сега ми се иска да си изтрия поста, ама няма да го направя, защото ме кефи форума и не искам да развалям последователността от постове.

Вижданията и разбиранията ми относно съставянето на бизнес план се сменяха в продължение на няколко дни почти в полярни посоки. Сега мислите ми приличат на силно разбъркана смес с кафена лъжичка в чаша вода и съм в процес на утаяване в момента.

Грешката на мен и на съдружника ми беше в това, че направо се втурнахме в съставянето на бизнес плана по някаква схема без да знаем какво правим всъщност. И през ум не ми мина да се сетя, че има и други неща, които служат като фундамент и предшестват изготвянето на бизнес плана. Неща като SWOT и PEST анализа например. Който го интересува може да прочете повече тук.

http://www.businessballs.com/pestanalys ... mplate.htm

Изготвянето на горните два ми се струва доста по-лесно. Пък и го съвместяваме с проучванията си от вторични източници в момента. Абе супер каша. Сигурно след една седмица ще ме е срам и от този ми пост.
Аватар
Brachi
Активен кариерист
Активен кариерист
 
Мнения: 34
Регистриран на: 22 Дек 2007, 18:13

Мнениеот Brachi » 07 Авг 2008, 17:30

Здравейте! На път съм да задам един много общ въпрос. Толква общ, че да отврати всеки доброжелателен човек да ми помогне. Ето го и въпроса :) :

Какви документи са нужни за стартирането на една фитнес зала?

Да си кажа, честно аз малко се пообърках, защото навсякъде информацията е различна.

Нужни ли са някакви лицензи, патенти, разрешителни и от къде се издават.

По-долу съм намерил информация за документите нужни за отваряне на търговски обект, но има ли някакви по-специфични при фитнес залите.

Необходими документи за откриване на търговски обект

1.Съдебно решение за регистрация на фирмата
2.Регистрация в данъчна служба - данъчен номер
3.Регистрация в статистиката- издаване на номер по БУЛСТАТ
4.Откирване на банкова сметка
5.Разрешение от ХЕИ
6.Разрешение от служба противопожарна охрана
7.Разрешение от електроснабдчване
8.Разрешение от ВиК
9.Разрешение за дейността в зависимост от вида на стоките
10.Заключително разрешение от МВР за обезопасеност на обекта
11.Договор за наем
12.Здравна книжка на совственика
13.Здравно осигуряване на работниците
14.Документ за социално осигуряване на личния състав
15.Документ за пенсионно осигуряване
16.Документ за електромер (закупуване, поставяне,узаконяване)
17.Касов апарат (закупуване, фискализация, догвор за сервиз)
18.Договор за водомер (закупуване, поставяне, узаконяване)
19.Регистрация на касовия апарат в данъчна служба
20.Документ за платени данъци и държавни такси
21.Документ от градоустройствената комисия за съответния обект
22.Касова книга и заверка в данъчната служба
23.Кочан с фактури и заверка в данъчната служба
24.Кочан с касови бележкии заверки в данъчната служба




Ама много, много, много предварително благодаря на всеки, който ми помогне да добия поне някаква обща представа
Аватар
Brachi
Активен кариерист
Активен кариерист
 
Мнения: 34
Регистриран на: 22 Дек 2007, 18:13

Мнениеот BestMarket » 19 Авг 2008, 19:13

Тези изниквания са малко стари! Вече са малко по различен начин стоят нещата с данъчните. :roll:
BestMarket
Нов
Нов
 
Мнения: 14
Регистриран на: 01 Авг 2008, 05:41

Мнениеот Ilijana » 19 Авг 2008, 20:24

BestMarket написа:Тези изниквания са малко стари! Вече са малко по различен начин стоят нещата с данъчните. :roll:


BestMarket, вместо да цвъкаш тук-там по някой несвързан отговор (с чисто рекламни цели), кажи нещо полезно, ако наистина знаеш - И как стоят нещата с данъчните?
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Фитнес зала

Мнениеот Profesor » 13 Ное 2011, 16:40

списък с документите и стъпките за откриване на Фитнес зала има на:

MyBusiness.bg
Profesor
Напреднал кариерист
Напреднал кариерист
 
Мнения: 23
Регистриран на: 13 Ное 2011, 15:51


Назад към Идеи за бизнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта



cron