Мениджър???

Управление на човешките ресурси, лидерство, ръководство, авторитет.

Мениджър???

Мнениеот kiki » 11 Окт 2008, 15:58


Здравейте!
Имам сериозен проблем - поне така смятам!
Мениджър съм на клон на фирма. Офисът се откри в началото на 2008г. и бях поканена да разработя фирмата и да я въведа на дадения пазар. Управлявам само мъже, просто така се случи - в нашият бранш жените са по-малко.
От известно време набираме хора, тъй като дойде време за разширяване на екипа. Но с това дойде и проблема!
Преди 2 месеца взехме човек, който е от конкурентна фирма /да уточня - той беше напуснал и се яви на интервю/. Босовете също дойдоха и присъстваха на подбора. Харесаха точно него!!! Но той реши извън работната среда да се среща с шефовете и да се пазари за заплащане без да се е доказал. Както и да е - беше назначен , дори на по-високо възнаграждение от моето, въпреки че ми е подчинен и все още е така. И до днес няма резултати.
Преди няколко дена шефовете бяха в нашият офис и младежът издебна момент, когато аз съм извън базата и е провел разговор, в който е бил насочен срещу мен. Т.е. целият персонал е ходил при него и се е жалвал, че съм взискателна и перфектна и че съм искала за всяка стъпка обяснение. Било им е трудно да работят и причината е в мен. От разговора който последва разбрах, че шефовете се застъпват за него.
Успях да проведа разговор с част от персонала, с всеки индивидуално и се оказва че никой не е разговарял с него. Дори поискаха да го извикам и пред тях да каже какъв е проблема. Не го направих, защото имам доверие на персонала си.
Аз съм човек с много задължения, поемам много отговорности, обичам проблемите да се изяснява на момента и да се говори директно.
В момента съм вземам решение дали да остана на тази позиция, т.е. аз вече не съм благодарение на този господин. Размислям дали да не напусна фирмата.
Моля Ви дайте ми съвет!
Предварително благодаря!
[/b]
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01


съвет

Мнениеот eser » 16 Окт 2008, 20:00

Не знам дали аз съм най-компетентния, но моя съвет е "Върви докрай, не давай на мръсника повод да се радва за утеха на дребната му душица".
Успех.
Дари добро, то ще ти се върне...
Аватар
eser
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 55
Регистриран на: 07 Апр 2008, 15:50

Re: Мениджър???

Мнениеот sisil55 » 16 Окт 2008, 21:14

При така описаната ситуация ако аз съм на мястото на шефовете ти, ще напуснеш но не по твое желание.
Нямаш никакви лидерски качества това е. А неговата постъпка е на човек който е изявен лидер. И за толкова кратко време вече е успял да те разкара. Дано не попадам на хора като теб да работят за мен.

Само си говоря не претендирам че съм прав или не съм
Не взимай под внимание мнението ми за нищо което ще направиш или няма да направиш за в бъдеще.


kiki написа:Здравейте!
Имам сериозен проблем - поне така смятам!
Мениджър съм на клон на фирма. Офисът се откри в началото на 2008г. и бях поканена да разработя фирмата и да я въведа на дадения пазар. Управлявам само мъже, просто така се случи - в нашият бранш жените са по-малко.
От известно време набираме хора, тъй като дойде време за разширяване на екипа. Но с това дойде и проблема!
Преди 2 месеца взехме човек, който е от конкурентна фирма /да уточня - той беше напуснал и се яви на интервю/. Босовете също дойдоха и присъстваха на подбора. Харесаха точно него!!! Но той реши извън работната среда да се среща с шефовете и да се пазари за заплащане без да се е доказал. Както и да е - беше назначен , дори на по-високо възнаграждение от моето, въпреки че ми е подчинен и все още е така. И до днес няма резултати.
Преди няколко дена шефовете бяха в нашият офис и младежът издебна момент, когато аз съм извън базата и е провел разговор, в който е бил насочен срещу мен. Т.е. целият персонал е ходил при него и се е жалвал, че съм взискателна и перфектна и че съм искала за всяка стъпка обяснение. Било им е трудно да работят и причината е в мен. От разговора който последва разбрах, че шефовете се застъпват за него.
Успях да проведа разговор с част от персонала, с всеки индивидуално и се оказва че никой не е разговарял с него. Дори поискаха да го извикам и пред тях да каже какъв е проблема. Не го направих, защото имам доверие на персонала си.
Аз съм човек с много задължения, поемам много отговорности, обичам проблемите да се изяснява на момента и да се говори директно.
В момента съм вземам решение дали да остана на тази позиция, т.е. аз вече не съм благодарение на този господин. Размислям дали да не напусна фирмата.
Моля Ви дайте ми съвет!
Предварително благодаря!
[/b]
sisil55
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 71
Регистриран на: 20 Юли 2008, 10:22

Мнениеот Ilijana » 16 Окт 2008, 22:15

Здравей, kiki!

Разбираш, че точно твоето напускане цели въпросният господин. В същност, той действа по класическия начин и ти отговаряш според неговите очаквания.

Задължително трябва да говориш лично с господина. В момента знаеш само това, което ти казва тоя и ония. Черпи информация от извора.

Покани го да говорите, питай го направо, какъв му е проблема - той лично не те харесва или условията във фирмата не са му комфортни. Вероятно, няма да получиш пряк отговор, но по реакцията и думите ще можеш да определиш, каква точно позиция заема човекът.

Не се оплаквай пред никого - най вече пред персонала. Трябва да си пазиш авторитета. Ако сама не си сигурен в себе си, как могат другите да бъдат сигурни в теб?

Обади се на предишния пряк ръководител на господина. Говори с него като колега с колега. Питай, дали и в старата фирма човекът не е имал подобен проблем. (Но, не описвай ситуацията си подробно и не се оплаквай) В същност, това би трябвало да бъде направено още преди назначаването му на работа.

Какви са твоите отношения със собствениците/големите шефове? Как си намерила тази работа - с връзки или с честен конкурс?

Не се обезсърчавай. Това е част от живота на всеки управленец - Шефовете "не са проститутки, та да харесват на всички" (c) :)
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 628
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот vlavel » 18 Окт 2008, 09:01

Здравей, kiki,
Имала си неблагополучието да попаднеш при шефове, които са лоши менаджери. Те вземат решения на основата на едностранна и необективна информация. Всички управленски решения трябва да се вземат върху обективна (достоверна) информация. Това се постига като информация за едни и същи неща се взима от различни източници и претърпява анализ за достоверност. Това явно не се извършва от твоите шефове и това рано или късно ще им създаде сериозни проблеми.
Какво да правиш? Бъди лидер. Бъди лидер не само в отношенията си с твоите подчинени, но и с твоите шефове, след като имаш такива. Поддържай постоянни контакти с тях и им давай достатъчно пълна информация за състоянието в звеното, което ръководиш. Мисля, че това е липсвало или е било недостатъчно, което е позволило на колегата ти да си разиграе играта. Как да постъпиш в конкретния случай? Не се наемам да ти дам точен съвет, тъй като нямам информация за хората, с които работиш. Подхода ще избереш сама. Подтисни колкото можеш чувствата си и действай основно с разума си. Забрави обидите и не действай емоционално. Лидерът не трябва да действа под натиска на емоциите.
<i>Владимир Величков,
водещ курс по Адаптиращ мениджмънт и лидерство</i>
Аватар
vlavel
Нов
Нов
 
Мнения: 9
Регистриран на: 29 Яну 2008, 10:54
Местоположение: София

Мнениеот kiki » 18 Окт 2008, 14:45

Много Ви благодаря на всички, които сте се отзовали!
Вече имаше реакция от моя страна.
Тъй като винаги съм била с персонала си /подкрепяла съм ги/ реших да чуя всеки един от тях какво мисли. За мое щастие не съм се излъгала в хората си. Въпросният господин си е послужил с лъжа, както и шефът ми и с това вместо да си извлече положителни изгоди, стана обратното. И смятам , че това да използваш имената на персонала в една долна лъжа не е лидерско качество /така смятам Sisil55/, а просто злепоставяне и губене на доверието на персонала. Хората се чувстват обидени и сега са пред дилемата дали да си тръгнат. Тази дилема застана пред тях в момента в който казах че оставям за известно време базата в ръцете на този господин, за да се видят "лидерските му умения"/ като се има на предвид, че не разбира нищо/!
Взех си отпуска 1 седмица и шефовете ми се обадиха няколко пъти с въпроса наистина ли ми се налага цяла седмица/ мисля че не съм споменавала, но откакто работя в тази фирма не са ме пускали в отпуск, не съм почивала и един ден, ставам и си лягам с фирмата/. Та от 20.10 - 24.10 ще почивам и след това няма да ви казвам какво ме чака! Ще е настъпила пълна обърквация!
Ilijana, по отношение на въпросите: "Какви са твоите отношения със собствениците/големите шефове? Как си намерила тази работа - с връзки или с честен конкурс?"
Отговор: Аз работех в друга фирма с подобна дейност. Бях решила да напусна, но се чудех /защото бях достигнала най-високото ниво в йерархията/, тъй като бившият ми шеф не искаше да ме освободи. Един ден ми се обадиха на личният ми телефон /настоящите ми работодатели/ и ми казаха че смятат да отварят база в нашият град /т.е. фирмата ще бъде нова за пазара/. Молбата беше следната, т.е. покана да започна при тях и да им развия бизнеса.
Как са разбрали за мен??? - От партньори на бившата ми фирма, препоръчали са ме и всички са били единодушни. Не споменавам имена тъй като са световно известни производители. Срещнахме се с настоящите ми работодатели, те си казаха условията , както и аз и започнахме да работим заедно.
Но от момента в който дойде този господин всичко се обърква, виждам как персонала се затруднява и започват да коментират как ако го оставя сигурно няма да вземат заплати. Тъй като базата се издържа сама.
Благодаря ви за съветите. Продължавам да следя и да приемам както критики, така и съвети. Смятам, че съм добър мениджър, не идеален, но това ми стига. При положение че съм развила една фирма от нулата и съм вземала решения, за които не съм имала спокоен сън и виждам как успявам да се преборя с конкуренцията/а тя е жестока в нашият бранш/ се чувствам много добре.
А този господин, който постоянно оплюва бившите си работодатели, говори много лошо за него.
И смятам наистина да разбера каква е причината да напусне старата си работа, а може би е уволнен!? Голям късмет е че се познавам с бившият му работодател, но господинът не знае, и досега не смятах че ще се наложи такъв разговор. А градът е доста голям и това явно го е успокоявало, че няма как да се познаваме.
Благодаря ви още веднъж!
Сайтът е страхотен и мисля че всеки един от нас трябва да съдейства за развитието му!
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01

Мнениеот kiki » 18 Окт 2008, 14:47

Здравей eser!
Смятам да направя точно това и да покажа кой е истинския мениджър!
Благодаря ти!
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01

Мнениеот kiki » 18 Окт 2008, 14:51

Здравей vlavel!
Благодаря за съвета. Всичко което си написал е точната истина за едно добро управление. Досега не съм имала проблеми. Дори смятах да се запиша на един курс по мениджмънт, въпреки че съм го изучавала доста време. А и според мен мениджърските качества се постигат, не по книга, а в практиката, когато се сблъскваш с реалните проблеми и трудности на една организация. Все пак ще си помисля и за един курс, може да науча нещо ново.
Благодаря ти!
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01

Мнениеот sisil55 » 18 Окт 2008, 16:31

:D :D :D

kiki ти казваш че си добър мениджър.
Какво означава да си добър мениджър според теб.
sisil55
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 71
Регистриран на: 20 Юли 2008, 10:22

Мнениеот kiki » 19 Окт 2008, 16:16

Здравей sisil55,

Ще отговоря спрямо моят опит и знания, но във връзка с темата, тъй като знаеш, че да си мениджър значи отговорност, координация, контролиране на ресурси, разходи, мениджър е всеки, който е отговорен за подчинените и за други ресурси на една организация. Ще отговоря по-накратко, защото според мен по тази тема за мениджмънта може да се говори много.
Формула “как се става добър мениджър” никой не може да ти даде. Ти трябва сам да си я изведеш за себе си. Да се научиш да мислиш като мениджър. Да се научиш да предвиждаш събитието, а не да чакаш то да се случи и след това да реагираш. Да се научиш да водиш хората до твоето мнение с чар, а не с агресивност. Да си дипломат, който прави отстъпки, но и знае кога трябва да каже не. Да си подготвен. Винаги да имаш план: Защо? Как? Каква е целта? Да се научиш да обръщаш внимание на детайлите във външния си вид, като при това да показваш прилежност, без да демонстрираш нищо. И все пак, най-важното е да се научиш на труд. На много труд. Да цениш своя и труда на останалите. Да се радваш на успехите, но и да се научиш как да губиш и същевременно да извличаш положителен опит от своя неуспех. Защото добрият мениджър е този, който, когато изгуби, може да се усмихне.
Според мен за един мениджър е много важен факторът “ръководител-подчинени” в условията на групова или екипна работа. Освен че са отношения на субординация, тези отношения са и междуличностни.
Ето защо, от голямо значение е да знаеш с помощта на какви междуличностни отношения може да се управлява и по-конкретно да се ръководи. Наистина като мениджър можеш да накараш ръководените от теб служители да изпълнят определени задачи и заповеди. Липсата на желание в служителите и равнодушието, което няма как да не бъде почувствано вече са симптоми, че служителите не следват своя мениджър. Т.е. те не възприемат своя мениджър за лидер. И аз нямам такъв проблем, защото съм наясно, че както подчинените разчитат и зависят от своя мениджър, така и той от тях.
Sisil55, смятам че критично важното изискване за ефективно лидерство е спечеленото доверие на служителите. Те вярват в мен и тези дни ми го показаха.
Честно да ти кажа много съжалявам, че стана така. Реших една седмица да оставя този господин в ролята на лидер и да наблюдавам. И резултатът не закъсня - господинът започна да се допитва до мен дори за елементарни неща, които по принцип би трябвало да са в неговата компетенция /затова сме го назначили/, колективът започна да се обърква, възникнаха конфликти, които се отразиха и на организацията. А временният "лидер" .......къде е.......хората не го слушат, не му се доверяват, не взема отношение.........! Какво правим??? Всички идват при мене за решение на даден проблем.
Много ще се радвам, ако дадеш съвет. Дали постъпвам правилно? Защо според тебе трябва да си тръгна сама/както беше написал/а в предишен коментар?
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01

Мнениеот Ilijana » 19 Окт 2008, 16:30

kiki, наистина много се радвам, че нещата при теб се развиват по този ... интересен начин. Бих казала, че господинът е допуснал една голяма грешка - той е започнал да клати кораба без да има представа как той се управлява. :)

Не отказвай да даваш помощ и съвети (нали не го правиш?), внимавай тонът ти да бъде приятелски, а не "нали ви казвах, че без мен няма да се оправите". Давай съвети и на господина, но имай предвид, че ако кажеш нещо ценно - той ще го обяви за своя идея, а ако се издъниш - бъди сигурна, че всички ще разберат за това.

Интересна отпуска имаш. :)
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 628
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот kiki » 19 Окт 2008, 17:03

sisil55, може ли и ти да ми споделиш какво значи да си мениджър, според тебе. Явно има нещо с което не си съгласен/а!
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01

Мнениеот kiki » 19 Окт 2008, 17:17

Здравей Ilijana,
благодаря за съветите! Не съм отказала на никого съвет, няма и да го направя. Аз разчитам на тези хора и се застъпвам за тях.
За отпуската - :o - да!!! Много интересна! Много трудно ме пуснаха, но няма как.
В предишният си коментар ме беше посъветвала да разпитам каква е била ситуацията при старите му работодатели. Не се наложи! Обадиха ми се и ме предупредиха да внимавам - имал е много конфликти, винаги прехвърля отговорността, а най-интересното е че е бил назначен там с връзки /бил е близък с предишният си шеф, а сега го оплюва/. Но разбрах защо. Послужил си е с лъжа и заради него са набедили друг от персонала. Но този път лъжата е била свързана и с кражба.
Не смятам, че трябва да падам на нивото на този човек.
Аз съм личност, която много мрази лъжата и мисля, че винаги е по-добре да казваш истината, каквато и да е тя. Винаги ще се намери решение!

Сега трябва да оставя шефът ни да се убеди в неговите "възможности"!
Но честно да си кажа не знам как ще работя, тъй като съм обидена от шефа си. Не очаквах така да се отнесе при положение, че бизнесът му е в моите ръце, а недай си Боже да попадне в нечии други!

Ilijana, благодаря ти още веднъж за съветите!
Best regards!
kiki
Нов
Нов
 
Мнения: 10
Регистриран на: 11 Окт 2008, 15:01

Мнениеот sisil55 » 19 Окт 2008, 18:34

и на колко човека си мениджър и какъв е годишния оборот на клона който ръководиш за да придобием по пълна представа за мащаба на твоето менаджиране.
sisil55
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 71
Регистриран на: 20 Юли 2008, 10:22


Назад към Аз съм ръководител

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта



cron