Служител неосъзнаващ грешките си

Управление на човешките ресурси, лидерство, ръководство, авторитет.

Служител неосъзнаващ грешките си

Мнениеот _bioHAZArd_ » 19 Ное 2008, 14:09

Здравейте,
Изпаднал съм в ситуацията, която е доста комплексна. Отговарям за екип от 10тина човека с които в общи линии нямам проблеми. Само с един от тях. Проблема се състои в това, че човека просто прекарва голяма част от работното си време занимавайки се с лични неща (ICQ, Skype с приятели, проверка на лични сайтове и т.н.). И като капак на всичко не може дори да си смята почивки. Напоследък закъсненията му станаха сериозни, а това ще афектира на целият екип тъй като не може един да прави каквото си иска, а другите да спазват правилата. Говорил съм с него, но той явно не осъзнава че личните му неща вече отнемат едва ли не 50% от работното му време. Колкото повече се опитвам да му покажа че не е правилно да ползваш 2ч обедна почивка, винаги има някое обяснение за това. И към края на деня се наваксват около 30мин, но определено не може да се каже, че е извършена полезна дейност през тях. Обмислям какъв да бъде следващият подход към него, за да може да го насоча към правилният път. Опитвам се и да му помагам с проектите да обръщам внимание, но според него те си вървят както трябва, а те на края на срока за изпълнение са на 1/3. Ако някой има полезни съвети за това положение, да ги дава. Аз малко се изчерпих вече.

П.С. Знам, че налагането на глоби, не води до нищо добро, но обмислям този вариант, тъй като шефа ми диша във врата за неефективността на този човек, а аз не мога да намеря начин да го вкарам в пътя.
_bioHAZArd_
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 81
Регистриран на: 19 Ное 2008, 14:02


Мнениеот Ilijana » 19 Ное 2008, 17:43

Здравейте, _bioHAZArd_! Добре дошъл на форума! :D

Срува ми се, че в случая с вашия служител са налице "класическите" признаци за това, че човекът не е доволен от положението си във фирмата или от работата си като цяло. Това не значи, че той не е добър служител (още повече, че вие, изглежда, като цяло сте доволни от работата му). Сигурно, той от доста време изпълнява едни и същи задължения и рутината вече го притеснява.

Защо не опитате да му възложите индивидуална задача, в която той да отговаря за работата на своите колеги. Измислете му някакво еднократно задължение, в което той да е "начело" на малък екип. Например, двама-трима колеги да направят своята част на някакво задание, а той да обобщи работата им, като самостоятелно да следи за крайният срок за изпълнение и за качеството на свършената работа. Съзнанието, че отговаряш за крайния резултат, много мобилизира човека, а и го кара да се чувства "значим".

Закъсненията са по-трудноизкореним проблем. Можете да започнете да му възлагате задачи, за които трябва да се отчита половин час след началото на работното време. Това ще го накара да идва на време, за да подготви отчета си. Но, ако човекът по начало по-добре работи във втората половина на деня, може би не е толкова наложително да идва точно навреме на работата, а е достатъчно закъсненията му да не надхвърлят 10-15 минути?

Трудно е да се мотивира служителят да работи през цялото работно време, когато му се плаща за "присъствие". Мотивацията до голяма степен се култивира от ръководителя. Добре ли познавате служителя си? Как той обяснява своето държане?
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот _bioHAZArd_ » 19 Ное 2008, 17:59

Да има доста рутина в работата му, но същевременно ние сменяме схемите на работа, като въвеждаме нови неща и така нататък, но оефекта сякаш става по отрицателен, което е малко странно защото той по принцип е любознателен. Идеята е че не е точно присъствие, има си доста задачи, които просто изостават. Може би като цяло вече самата обставка е обикновенна - след 2 години на едно място донакъде е нормално. По принцип при нас всеки отговаря за различна част от производствения така да го кажа процес, къде сроковете трябва да се спазват, за да може клиентите да са доволни. Естествено неговите неща зависят от останалите, до голяма степен - та той си носи отговорност за тях и до голяма степен е отговорен те да му свършат задачите, които трябва.

За закъсненията наистина е трудно - 10-15мин в нашата фирма никога не са били проблем и няма да бъдат, но когато нещата преминат тези граници си е малко злоупотреба.

А какво мисли той самият за работата си, да допуска че се стават грешки, но туй като са били предвидени в началото като някакъв процент, той не отчита че те трябва да се коригират и нещата си вървят така. Да познавам го относително добре. Мога с един пример да посоча какво той мисли за поведението си: тъй като самата работа изисква доста проверки по сайтове в интернет, той се информира но преска от тема в тема от сайт в сайт и накрая 1 час е заминал, а резултат никакъв - според него това влиза в графата нужда от информиране, която е доста обширна напоследък :)
_bioHAZArd_
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 81
Регистриран на: 19 Ное 2008, 14:02

Мнениеот Ilijana » 19 Ное 2008, 18:17

_bioHAZArd_ написа:същевременно ние сменяме схемите на работа, като въвеждаме нови неща и така нататък, но оефекта сякаш става по отрицателен

Съпротивата при промяната е естествен ефект, който се проявява във всяка една фирма. Това е психологически закон и не може да се избегне. Винаги трябва да мине определено време, за да може екипът да приеме промените. Тук ръководството трябва да обяснява на персонала, защо се прави промяната и как точно тя ще помогне (улесни, ще даде повече възможности за печалба и т.н.) на всеки един конкретен служител. Когато всеки член на екипа ще разбере собствената лична изгода от промяната, нещата ще се оправят.

_bioHAZArd_ написа:Естествено неговите неща зависят от останалите, до голяма степен - та той си носи отговорност за тях и до голяма степен е отговорен те да му свършат задачите, които трябва.

Трябва да му измислете нова отговорност. Старите вече влизат в графата "рутина". :) Може би на човека му липсва общуването "с живи хора"? Новата отговорност би могла да му даде възможност за повече общуване - с колегите си, клиентите или с други хора. Трябва да бъде нещо, предлагащо по-различно от обичайната дейност.

_bioHAZArd_ написа:самата работа изисква доста проверки по сайтове в интернет, той се информира но преска от тема в тема от сайт в сайт и накрая 1 час е заминал, а резултат никакъв - според него това влиза в графата нужда от информиране, която е доста обширна напоследък :)

Това наистина може да се контролира само от самия служител. Мисля, че ако човекът е натоварен с доста разнообразни задачи през дея, той ще започне сам да разпределя времето си по-ефективно.

Какво ще правите на Коледните празници? Това е времето, когато можете да сплотите екипа и да му покачите работоспособността. Възложете на човека да подготви изненада за коледното тържество. :)
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот _bioHAZArd_ » 19 Ное 2008, 18:56

Ilijana написа:Съпротивата при промяната е естествен ефект, който се проявява във всяка една фирма. Това е психологически закон и не може да се избегне. Винаги трябва да мине определено време, за да може екипът да приеме промените. Тук ръководството трябва да обяснява на персонала, защо се прави промяната и как точно тя ще помогне (улесни, ще даде повече възможности за печалба и т.н.) на всеки един конкретен служител. Когато всеки член на екипа ще разбере собствената лична изгода от промяната, нещата ще се оправят.


Да разбира се, промените обикновенно идват от по-горе от мен, но в повечето случай, са много добре обосновани. Какво ще ни даде, дали ще ни улесни работата. Като цяло личностните изгоди, са развитие, нови неща, нови познания, нови способности за работниците.


Ilijana написа:Трябва да му измислете нова отговорност. Старите вече влизат в графата "рутина". :) Може би на човека му липсва общуването "с живи хора"? Новата отговорност би могла да му даде възможност за повече общуване - с колегите си, клиентите или с други хора. Трябва да бъде нещо, предлагащо по-различно от обичайната дейност.


Да, това го правя от време, има добър ефект и определено се държи по фокусирано на новите неща, но в момента в който има нови неща рутинните отивят на вятъра :)



Ilijana написа:Какво ще правите на Коледните празници? Това е времето, когато можете да сплотите екипа и да му покачите работоспособността. Възложете на човека да подготви изненада за коледното тържество. :)


Пробвах нещо по-малко, пратих да го прибере едни пари от банката. Работата е буквално за 30мин. Той си комбинира обедната почивка с това и отидоха 2 часа :)
_bioHAZArd_
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 81
Регистриран на: 19 Ное 2008, 14:02

Мнениеот Ilijana » 19 Ное 2008, 19:40

_bioHAZArd_ написа:Като цяло личностните изгоди, са развитие, нови неща, нови познания, нови способности за работниците.

Това не са "изгоди" за служителя. :) Защото:
нови неща, нови познания, нови способности = повече работа

А трябва да им се обясни, че промените = по-голяма заплата, по-малко натоварване, ще станат "началници", ще имат "добро досие", ще ги харесват повече жените :)



_bioHAZArd_ написа:Да, това го правя от време, има добър ефект и определено се държи по фокусирано на новите неща, но в момента в който има нови неща рутинните отивят на вятъра :)

Разбира се, че ще отиват на вятъра! :) Нали по-различните неща са по-интересни! Трябва новите неща да са по-дребни, по-чести и възлагането им да се редува - първо на един служител, после на друг.

_bioHAZArd_ написа:Пробвах нещо по-малко, пратих да го прибере едни пари от банката. Работата е буквално за 30мин. Той си комбинира обедната почивка с това и отидоха 2 часа :)

Знаете, какво си помислих - Сигурен ли сте, че когато възлагате някакво задача, сте достатъчно ясен? Имам предвид, че когато нещо се изисква от човека, той трябав да е наясно, какво трябва да свърши, какъв резултат се смята за "успешно изпълнение на задачата". Например, не "Занеси тези документи в банката", а "Занеси тези документи в банката и ми се обади, когато ще се върнеш. Моля, това да стане до *** часа, че след това ще излизам".

Сетих се за един начин да се опитате хората да спазват работното време. Черпете екипа си с кафе 15-20 минути преди началото на работното време. Някъде в общо помещение. Така всеки хем ще се радва на кафето-аванта, хем ще има възможност да направи неформална приказка с колегите си. Повярвайте, че хората ще се стараят да не пропускат тези сбирки, да не се цепят от колектива и да не пропускат "вътрешните клюки".
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 627
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот _bioHAZArd_ » 20 Ное 2008, 14:42

Благодаря за интересните идей. Предполагам, не само аз имам този проблем, та надявам се тази дискусия да бъде полезна на повече хора. :)
_bioHAZArd_
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 81
Регистриран на: 19 Ное 2008, 14:02

Мнениеот stilno » 13 Окт 2011, 19:42

Важно е когато допускаш грешки да не ги повтаряш :)
stilno
Нов
Нов
 
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Окт 2011, 16:37

Мнениеот sxetre » 15 Окт 2011, 04:29

Здравейте, много ми е интересно какъв е този работодател които търпи подобен служител. Това при мен не може да се случи. Това просто не е професионално отношение към другите подчинени. Аз никога не бих го позволил. Не мога да кажа, че съм ръководител. В моя отдел сме 15 парчета. 1 шеф, 3 под него, 4 под 3мата, 7 под 4те. Аз съм един от 3мата, като на мен се пада задължението да замествам шефа ми. Доста често ми се налага да вземам решение от негово име и мога да ви кажа, че също съм имал проблеми с подобни хора, пробвал съм с разнообразяване на работата, тъй като и на мен ми е дошло до гуша с рутинна работа. Някои хора обаче просто не искат да работят. Предпочитат да си тъпеят и да блеят някъде във въздуха.
Открил съм че негативното мотивиране помага в такива случай.
картинки за телефони
sxetre
Нов
Нов
 
Мнения: 4
Регистриран на: 13 Сеп 2011, 02:14

Мнениеот _bioHAZArd_ » 02 Ное 2011, 15:43

В крайна сметка се разделихме. А защото се опитвам да пазим хората...ами всеки кадър е инвестиция ако може така да се каже... смяната на човек означава крачка назад. А не може да се отказваме, преди да сме пробвали всичко. Е ние пробвахме - не успяхме. Но поне пробвахме :)
_bioHAZArd_
Баш кариериста
Баш кариериста
 
Мнения: 81
Регистриран на: 19 Ное 2008, 14:02

Мнениеот morska_idiliq » 21 Юни 2012, 15:35

И на мен ми е трудно да повярвам, че един работодател може да търпи такъв служител. В крайна сметка, дори и да е крачка назад, намирането на по-добър от него пък ще е голяма крачка напред. Пък и търпенето на такъв човек е лош знак за колегите му, че може и да не спазват правилата.
morska_idiliq
Напреднал кариерист
Напреднал кариерист
 
Мнения: 16
Регистриран на: 08 Май 2012, 10:01

Re: Служител неосъзнаващ грешките си

Мнениеот toniproshkov » 09 Май 2013, 13:44

Глоба драстична да му се бръкне в джоба и ако не става с глоба има си административни наказания Счетоводител
toniproshkov
Нов
Нов
 
Мнения: 2
Регистриран на: 09 Май 2013, 13:21

Re: Служител неосъзнаващ грешките си

Мнениеот silva » 12 Мар 2014, 14:11

В крайна сметка пробваш с добро, разговор, поощрения при свършена работа, като не става -с глоба, когато някой ти бръкне в джоба е различно. Контролът е също много важен.
silva
Активен кариерист
Активен кариерист
 
Мнения: 35
Регистриран на: 11 Мар 2014, 10:52

Re: Служител неосъзнаващ грешките си

Мнениеот gechip » 14 Мар 2014, 18:01

Това е много добра и полезна информация :)
gechip
Нов
Нов
 
Мнения: 2
Регистриран на: 14 Мар 2014, 17:12

Re: Служител неосъзнаващ грешките си

Мнениеот joropetkov93 » 09 Юни 2022, 19:42

Темата е стара, но и ние имаме такива проблеми.
С добро, с поущрения, с внимание, с какво ли не не опитахме.
Наистина се уморихме и прибягнахме до лошото с глоби и по-сериозни разговори.

Глобите точно в този случай нямаха ефект, но сериозните разговори, на които си казваме истините помогнаха. Стигнах до заключението, че хората не осъзнават много неща и май най-добре е да се водят по-често по-сериозни и дори леко тежки разговори отколкото да не се изговарят тези проблеми сериозно.
joropetkov93
Нов
Нов
 
Мнения: 8
Регистриран на: 23 Фев 2022, 14:24


Назад към Аз съм ръководител

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта



cron