казус по управление на персонала ПОМОЩ

Управление на човешките ресурси, лидерство, ръководство, авторитет.

казус по управление на персонала ПОМОЩ

Мнениеот adimitrova » 24 Яну 2009, 00:48

--------------------------------------------------------------------------------

Имам да решавам следния казус. Ако някой може да ми помогне моля да ми пише на antoniadimitrova@mail.bg. Ще му бъде безкрайно благодарна.
Вие сте мениджър по персонала на голяма фирма за производство на тъкан и нетъкан текстил.В резултат на извършената от външни консултанти диагностика,ръководството е решило промени,свързани с продуктовата листа,оборудването,марк.стратегия и др.Най-сложни обаче са кадровите промените в фирмата,те вкл:
съкращаване на 28 души
преместване на 15 души на по-ниско платена работа в същия комбинат
задължителна преквалификация на 44 служителя
сливане на 2 отдела
замразяване на заплатите за 6 месеца
излизане в принудителен отпуск на 9 души за 2 месеца
нови корекции в щатното разписание
Какви съвети ще дадете на ръководството за преодоляване на съпротивата към тези промени, за намаляване на стреса и повишаване ангажираността на персонала
adimitrova
Нов
Нов
 
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Яну 2009, 00:38


Мнениеот Ilijana » 24 Яну 2009, 03:06

Здравейте, adimitrova! Добре дошли на форума! :)

Доста сериозни промени ще има във фирмата, в която работите. Доколкото разбирам, служителите, които ще бъдат пряко засегнати в случая, вече са определени?

Съпротива ще има 100%. Никой не иска да получава по-малко или да бъде уволнен. Вие по-скоро, трябва не да се борите със съпротивата, а да избегнете паниката, която би могла да хвърли фирмата ви в не работоспособно състояние. Мерките, за които се сещам в дадена ситуация са (сигурна съм, че и вие сте ги обмисляли):

1. Запознаване на колектива с предстоящите промени - съвсем ясно и правдиво да се обясни ситуацията в предприятието: като се започне от тежкото икономическо състояние, необходимостта от промените в предприятието като цяло и в човешките ресурси, и до най-подробното обяснение в бройки и срокове за промените в персонала. Конкретните имена не бива да се посочват.
Хората трябва да знаят, че промени ще има при всяко положение.
По възможност да се посочат обезщетенията или други неща, които донякъде ще компенсират на хората промените.

2. В личен разговор със служителите, които със сигурност ще си запазят работните места, прекият ръководител+ЧР запознават с условията на по-нататъшната работа на служителя. Това ще даде сигурност за част от хората, а те, на своя ред, ще поддържат нормална работна атмосфера.

3. Персоналът трябва да бъде запознаван навреме със всяка сериозна стъпка. Не бива да има тайни неща.

Не е лесно да си Мениджър по персонала по време на кризата... :(
Да направиш кариера е начинът да си намериш хубаво местенце под слънцето!
Тук виреят фенове на Портал кариерист във Facebook >>
Аватар
Ilijana
Експерт кариерист
Експерт кариерист
 
Мнения: 628
Регистриран на: 07 Яну 2007, 02:28
Местоположение: Мрежата

Мнениеот adimitrova » 25 Яну 2009, 17:18

Благодарско, Илиана :ok:
adimitrova
Нов
Нов
 
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Яну 2009, 00:38


Назад към Аз съм ръководител

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта