Страница 1 от 1

Бизнес етикет

МнениеПубликувано: 02 Фев 2007, 19:00
от dessi
Миналото лято бях на стаж, исках да се представя добре, защото имам опция да започна работа след, като завърша. Постарах се да попрочета как трабва да се държа обличам и т.н. Всеки мисли, че ги знае тези неща, но открих доста не много извастни факти. Както и да е...
Конкретно ме интересува колко "формално" трябава да се държим с колеги, шефове и т.н. Примерно, когато служителката, която ме обучаваше дойдеше при мен винаги ставах права. Тя ми каза, че не е нужно да го правя, но някъкси се чуствах неудобно, като разговаряме, да си седя, а тя да стои права.
Ако може малко повече подробности за това кой, как, какво... на работното място?
Благодаря!

МнениеПубликувано: 02 Фев 2007, 21:19
от Кака Мара
Dessi, универсален "служебен етикет" не съществува. Има общи правила, които почти всеки знае, и милиони "корпоративни" или "фирмени" етикети, обединени на своя ред в по-обобщени групи. Например етикет, приет в банковата сфера, етикет, приет сред таксиметровите работници и т.н.
В даден конкретен случай със ставането ти. Сигурно по някакви причини на госпожата не й е удобно да ставаш. Може би това е някакъв вътрешен формален или неформален етикет на фирмата, а може би госпожата по-добре су чувства, когато те гледа отгоре. Съществува вероятност ръководството на фирмата да приема, че нормалното "работно" положение на служителя е когато той е седнал и за това не се препоръчва да стърчиш прав и всички да мислят че нищо не правиш... :wink: :wink:
При всяко положение, по-добре е да се спазва правилото "На чуждо място приемаш чужди правила"

МнениеПубликувано: 18 Май 2007, 00:13
от Кака Мара
В момента подготвяме нови статии за "Имиджа" на Кариерист. Надявам се, че в близкото време ще имате възможност да разберете повече полезни и интересни неща по тази тема. :ok: