Как и къде да търся клиенти?
Публикувано: 16 Ное 2007, 11:09
Здравейте и направо към проблема. Скоро започнах работа в една фирма за печат и се очаква да търся клиенти. Нямам някакво специално образование но дълго време сам работил като продавач. До сега сам бил в ситуацията клинтите да идват при мен а не аз да ги търся. Проблема е че уж имах доста идеи но реално не знам какво да правя... Как и къде да ги търся тези клиенти ..ХЕЕЕЛЛЛПП ... мерси предварително.
Сладур
------------------------------------------------------------------------
Здравейте, Сладур!
Търсенето на клиенти е основната и най-трудната задача на хората, които се занимават с пласмент.
Има няколко основни начина: Да рекламирате стоката си и клиентите сами да ви намират или да проучите потенциалните си куповачи /маркетингово изследване/ и да се свържите с тях /лично, по телефона, с писма и т.н./.
Вероятно, фирмата в която работите няма голямо рекламно присъствие, а се надява основно на способностите на своите служители.
Какво можете да направите в дадена ситуация? Най-напред трябва да уточните /най-вече за себе си/, кои са Вашите потенциални куповачи. Например, ако произвеждате упаковки – потенциалните Ви куповачи/клиенти са производителите, които трябва да „упаковат” стоките си. Ако произвеждате рекламни календари – потенциалните Ви клиенти са фирмите, които поддържат широки контакти със своите клиенти и партньори. И т.н. Териториалния обхват на потенциалните клиенти /квартал, град, област, страната/ зависи от възможностите на Вашата фирма.
След като определите потенциалните клиенти, намерете техните адреси и телефони и … започвайте да ги посещавате, да им се обаждате и пишете. Разбира се, трябва предварително да измислете как точно ще представяте стоките и услугите на Вашата фирма.
Успех!
Кариеристката Кака Мара
Сладур
------------------------------------------------------------------------
Здравейте, Сладур!
Търсенето на клиенти е основната и най-трудната задача на хората, които се занимават с пласмент.
Има няколко основни начина: Да рекламирате стоката си и клиентите сами да ви намират или да проучите потенциалните си куповачи /маркетингово изследване/ и да се свържите с тях /лично, по телефона, с писма и т.н./.
Вероятно, фирмата в която работите няма голямо рекламно присъствие, а се надява основно на способностите на своите служители.
Какво можете да направите в дадена ситуация? Най-напред трябва да уточните /най-вече за себе си/, кои са Вашите потенциални куповачи. Например, ако произвеждате упаковки – потенциалните Ви куповачи/клиенти са производителите, които трябва да „упаковат” стоките си. Ако произвеждате рекламни календари – потенциалните Ви клиенти са фирмите, които поддържат широки контакти със своите клиенти и партньори. И т.н. Териториалния обхват на потенциалните клиенти /квартал, град, област, страната/ зависи от възможностите на Вашата фирма.
След като определите потенциалните клиенти, намерете техните адреси и телефони и … започвайте да ги посещавате, да им се обаждате и пишете. Разбира се, трябва предварително да измислете как точно ще представяте стоките и услугите на Вашата фирма.
Успех!
Кариеристката Кака Мара