МИКРОБЛОГЪТ КАТО ИНСТРУМЕНТ НА МАРКЕТИНГА
В българското Интернет пространство най- сетне се появиха микроблог платформите. Тяхната концепция е копирана, разбира се, от twitter. Та какво в днешна България не е копие на нещо чуждо?! Нашенските платформи се назовават edno23.com, yep.bg, belejki.com и clix.bg.
Тук му е мястото да изясним значението на хубавата българска думичка микроблог? Сигурно всеки от вас има или поне е посещавал такъв „блог”. Докато в същинския блог ние поместваме дълги описателни текстове, в микроблоговете нещата са доста по- различни. Тук ние сме длъжни в рамките само на 160 символа да кажем на близки и не чак толкова близки какво правим в момента! В микроблога ние пишем какво правим, какво ни вълнува, какво ни забавлява и ядосва. Ние описваме всъщност живота си в кратки съобщения, без ограничение в броя им на ден.
Всичко това може да е много полезно, особено когато вашите постове се четат от приятели, които също постват в микроблоговете си. Така се създава една много интересна мрежова комуникация. Всички постват, четат, дискутират, говорят си и колкото повече хора участват в мрежата ти, толкова по-интересно става всичко. И не само това… Тази ваша популярност може да бъде използвана за популяризация и реклама на вашите комерсиални блогове и сайтове. Единственото нещо, което трябва да правите е това: помествайте във вашите бележки винаги и линкове към вашите комерсиални сайтове. За останалото ще се погрижат ботовете…
Напоследък twitter предоставя и някои фантастични допълнителни условия. Една негова опция ни позволява да поместваме всяка наша бележка в него и на първата страница в нашия блог. Това, разбира се, е една допълнително присъствие в Мрежата. Има и още нещо. В това отношение предстоят феноменални неща…
Не е тайна за никого, че търсачката на twitter понякога е по- бърза от всички останали, но тя така или иначе е с доста ограничена възможности. Последната новина е тази: търсачката на twitter ще започне да индексира всички линкове, които се появяват в отделните бележки. Това със сигурност ще повиши значимостта на тази търсачка и ще отреди на twitter много по- голяма роля в бъдеще.
И още… Търсачка ще се сдобие и със система за измерване на ранга, на репутацията. Това означава, че не всяка оставена бележка ще има един и същ ранг. По всичко личи, че някои постове ще се класират по- високо от други, като за целта те ще се индексират по различни критерии, които май ще си останат една голяма тайна. По този начин тази търсачка ще започне да се конкурира дори и с Google.
Засега е рано да се правят прогнози. Никой не е в състояние да каже дали алгоритъмът на Google ще остане по- важен от този на twitter. Така или иначе обаче нововъведението на twitter още отсега създава страхове у конкуренцията и представлява една сериозна драскотина по бляскавата броня на Google.
АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ