Логиката на рекламата, като част от цялата маркетингова политика, е да се привлекат клиенти (тези, които купуват нашите продукти или услуги).
Следователно, трябва да рекламирате там, където вашата реклама ще видят потенциалните ви клиенти.
За целта, разбира се, трябва да знаете
какво продавате (продукт, услуга),
на кого продавате (ЦА - целева аудитория) и
как продавате (УТП - уникално търговско предложение).
Освен това, не трябва да подценявате и възможностите на търсачките да докарват на вашия сайт поток от посетители.
Конкретните стъпки могат да бъдат следните:
1. Уточнете бизнес системата на сайта - От какво ще печелите?
2. Определете ЦА
3. Намерете, къде в интернет се събира вашата ЦА, проучете възможностите за реклама на тези площадки и изберете подходящи за вас.
5. Започнете да рекламирате чрез рекламните мрежи, например чрез Google Adwords.
6. Ако вашата ЦА получава информация извън интернет (например, чрез някакви професионални вестници, списания и др.) - проучете възможностите за реклама на тези места
7. Намерете други сайтове, блогове и социални групи, например във Facebook, по вашата тематика и проучете възможностите за реклама и партньорство.
8. Измервайте основните показатели за ефективност на вашата реклама (напр, колко ви струва привличането на един нов клиент чрез конкретна площадка, конкретен рекламен текст и т.н.) и оставете само най-ефективните видове реклама.
9. Работете върху SEO оптимизацията на сайта, регистрирайте го в каталози, разменяйте линкове и т.н.
и т.н., възможностите са много.
В случай, ако искате да печелите само от реклами, които публикувате в своя сайт, важно е да имате доста голям поток от посетители. Затова едно от основните направления за работа трябва да бъда SEO-оптимизацията (основни тагове, HTML структура на страниците, линкбилдинг, копирайтинг и др.)
Ако целта на сайта е да продавате някакви конкретни продукти и/или услуги - по-важно е да привличате точните потенциални клиенти и да закривате продажбите (да продавате). Тук основното внимание трябва да отделяте върху конверсията, цената на един нов привлечен клиент и др.
Не забравяйте, че рекламата е само една съставка от системата за привличане на клиенти. Без значение, дали бизнесът ви се намира само в интернет или също така и офлайн.
Успех, Мария!