Изисквания за регистрация на обект за приготвяне на палачинк

Безплатно кариерно консултиране

Изисквания за регистрация на обект за приготвяне на палачинк

Мнениеот Бойчева » 04 Дек 2017, 17:57

С настоящия пост ще Ви запознаем с изкисванията за регистрация на предлагане на палачинки и катми.
В катмите се влага мая, а палачинките не се влага. Това е основната разлика между тях.
Сместа за катмите е необходимо да втаса (ферментира), а за палачинките не е необходимо.
I. Изисквания към помещението:
При предлагане само на палачинки и катми е необходимо да имате помещение, в което да осигурите две мивки- едната за измиване на яйцата, а другата хигиенна за измиване на работния инвентар и ръцете на персонала по време на работа.
Може да приготвяте палачинки с готова смес, като в този случай може да има само една мивка.
Необходимо е да имате работни плотове за приготвяне на сместа.
За термичната обработка се осигурява котлон и плоча за печене, както и вентилационна или аспирационна система за отвеждане на парите, монтирана над котлона.
Необходимо е да се осигури хладилно съоръжение за съхранение на сместа за палачинки и суровините, изискващи хладилни условия на съхранение, като сирене, кашкавал, колбаси и др.
Броя на хладилните съоръжения зависи от капацитета на обекта. Може да се осигури хладилна витрина за съхранение на суровините, които се влагат в палачинките или катмите.
За съхранение на суровините, които не изискват хладилни условия на съхранение, като конфитюри, плодове, какаов крем и др. се осигуряват рафтове, стелажи и работни плотове, съобразно Вашите предпочитания.
За обекти с по- голям капацитет може да се осигури склад, но не е задължително.
За преобличане на персонала трябва да осигурите изолиран кът със закачалки или гардероб.
За съхранение на препаратите за почистване и инвентара се осигурява шкаф.
Санитарен възел (тоалетна) се осигурява към помещението или в близост до обекта.
Ако не може да се осигури тоалетна в помещението може да се използва от съседен обект а търговия с храни или обществена тоалетна (може в търговски център). За използването на тоалетна трябва да има сключен договор. Необходимо е да има мивка с топла вода, както и средства за измиване и подсушаване на ръцете.
Тоалетната трябва да е с предверие ако вратата и се отваря директно в помещението, в което се борави с храни
II. Необходими документи и разрешителни
1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 92/2017г.).
1.1 НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;
1.2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;
1.3. Мониторинга програма за изследване на приготвяните храни;
1.4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв.
Видът на обекта може да е: павилион, бърза закуска, бюфет, каравана и др. При намиране на помещение обадете се за да определим точното наименование на Вашия обект, съобразно номенклатурата на Българската агенция по безопасност на храните.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.
2. Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.
3. Документ и изисквания за пожарна безопасност:
Необходимо е да имате инструкция по пожарна безопасност, пожарогасител и вратите на помещенията да се отварят навън.
Това са основните изисквания за регистрация.
Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
Бойчева
Нов
Нов
 
Мнения: 12
Регистриран на: 29 Дек 2015, 23:21


Назад към Експертни консултации

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта



cron