В обект тип: Бърза закуска могат да се предлагат и приготвят разнообразни продукти, в зависимост от условията, които са създадени.
Поради зачистили запивания за регистрация на бърза закуска с предлагане на пици, дюнери и сандвичи в настоящата статия ще Ви запознаем с основните изкисвания.
I. Изисквания, относно материално техническата база:
Складово помещение:
1. Складово помещение, оборудвано с рафтове, стелажи и скари за съхранение на суровини и храни, които не изискват хладилни условия на съхранение и хладилни съоръжения за съхранение на суровини, изискващи хладилни условия на съхранение.
Допуска се в складовото помещение да се монтира мивка и работен плот за измиване на яйца или зеленчуци, кореноплодни и плодове.
Работна площ с обособени:
Подготвителни площи:
Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар От складовете суровините и храните трябва да постъпят в подготвителните площи, които са:
• Подготвителна площ за месни продукти (необходимо е ако се влагат сурови меса за дюнера). Не се изисква подготвителна площ ако месото за дюнер се получи готово, формовано и нанизано на шиш от производителя или доставчика.
• Подготвителна площ за яйца (ако се влагат).
• Подготвителна площ за зеленчуци, плодове (домати) и кореноплодни.
Може да се използва по график една подготвителна площ за обработка на две групи храни.
Не е задължително да имате всички подготвителни. Допуска се в един подготвителен кът да се обработват две и по изключение повече групи храни.
До подготвителните площи по необходимост се поставят плюсови хладилни съоръжения, в които да се съхраняват суровини, готови за приготвяне на пици. До заготовките се поставя маркировка с дата, час на поставяне и партиден номер.
Не се изхвърля етикета на оригиналната опаковка, до изчерпване на количествата от суровините.
Кът за приготвяне на тестото за пици:
Необходимо е да се осигури работен плот, везна за разтегляне на суровините и тестомесачка. В работния кът се осигурява една мивка с течаща топла и студена вода.
Кът за гарниране, формоване и термична обработка:
След замесване, тестото се разделя на топки, които се оставят да втасат (ферментират) във втасална камера или при стайна температура на работен плот. След втасването топките се разточват и се гарнират съобразно рецептура.
Осигурява се пространството за приготвяне и формоване на други храни (сандвичи, дюнер и др.) Монтират се уреди за термична обработка, като втасална, фурна/и за печене, газов грил, фритюрници, котлони и др. Над уредите за термична обработка се поставя ефективна вентилационна система или аспиратор, които да отвеждат парите и мазнините.
До уредите за топлинна обработка се осигурява мивка за измиване на работната посуда и ръцете на персонала по време на работа.
До щанда за продажба може да осигурите студени или топли витрини, в които да съхранявате салати, пържени картофи, нарязани колбаси и млечни продукти за влагане в сандвичи.
Санитарно- битови помещения:
1. Санитарно- битово помещение или кът (за обектите с по- малък капацитет) за преобличане на персонала, оборудван с гардероби или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи на персонала. Може да е осигурен само един гардероб ако обекта е с по-малък капацитет.
2. Санитарен възел за персонала с една или две клетки, оборудван с тоалетна/и чиния/и, мивка/и с течаща топла и студена вода и средства за измиване, дезинфекция и подсушване на ръцете.
II. Необходими документи и разрешителни
Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 106/2018г.).
1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;
2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;
3. Мониторинга програма за изследване на приготвяните храни;
4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 85 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. Заплаща се такса от 34 лева.
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни след подаване на документите, но от практика знаем, че проверките се извършват до около седмица.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
До 2 седмици (зависи от натовареността на съответното ОДБХ) се издава Удостоверение за регистрация на обекта, което трябва да получите от сградата на ОДБХ, освен ако не сте пожелали да бъде изпратено по куриер.
Разрешителни от общината:
От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време
В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.
Не е проблем да работите преди да е извършена проверката от общински служители, като пазите входящия номер.
Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.
Това са основните изисквания за регистрация на бърза закуска с предлагане на пици, дюнер, сандвичи и др. Ако имате конкретни въпроси и за регистрация на други видове обекти може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева