Изисквания за регистрация на бърза закуска с предлагане на с

Безплатно кариерно консултиране

Изисквания за регистрация на бърза закуска с предлагане на с

Мнениеот Бойчева » 20 Апр 2019, 23:21

Обектите за бързо хранене са едни от най- предпочитаните за хора със забързано ежедневие, ученици и студенти.
Обектите за бързо хранене е добре да се откриват близо до обществени сгради, училища, паркове, работнически работилници и търговски центрове.
С настоящия пост ще Ви запознаем с основните изисквания относно материално- техническата база и документацията за регистрация на обекти за бързо хранене с различни видове асортимент.
1. Изисквания за материално- техническата база:
1.1. Складови площи или помещение:
В зависимост от капацитета на обекта се осигуряват складови площи или складово помещение, които се оборудват с пособия (рафтове, стелажи или скари) за съхранение на суровини, които не изискват хладилни условия на съхранение. Складовата площ представлява изолиран кът в общото помещение или преграден, без врата.
Не е задължително изграждане на складово помещение или площ за обекти с по- малък капацитет и асортимент.
1.2 Подготвителни, работни площи:
Подготвителната площ представлява мивка/и с течаща топла и студена вода, работен плот и работен инвентар.
Подготвителните площи могат да се използват по график, а също не е необходимо за всеки вид храна, която приготвяте да има подготвителна площ. Има храни, които само се разопаковат и подлагат на термична обработка, в този случай не е необходимо да има подготвителна площ.
Например ако предлагате скара, приготвена от готови, формовани месни полуфабрикати (кюфтета, кебапчета, шишчета и др.), които само печете след разопаковане, без да обработвате не е необходимо да имате отделна подготвителна.
При приготвяне на бланширани картофи също не е необходима подготвителна площ.
При обекти тип: бърза закуска може да се предлагат разнообразни храни в различни комбинации. Споделете Вашата идея ние ще Ви консултираме как да устроите помещението за да предлагате всичко, което желаете до колкото е възможно. Изложили сме различни казуси с комбинация на храни, които са най- често срещани, но възможно е да има и други различни комбинации.
Казуси:
Казус 1
Обект с предлагане на скара, сандвичи, пържени картофи и гарнитури от пресни зеленчуци:
Необходими са един подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар, хигиенна мивка за измиване на ръце и работна посуда, хладилни съоръжения за суровини и заготовки (измити зеленчуци, разопаковани опаковки от месни продукти и др.).
В случай, че обработвате месни продукт т.е разфасовате месо, мелете месо и пр. е необходимо да има още един подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар.
Казус 2
Обект с предлагане на скара, салати, пържени картофи, палачинки, гофрети, сандвичи:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за обработка на яйца и зеленчуци по график или отделни подготвително, хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
Казус 3
Обект за предлагане на дюнер, салати и пържени картофи:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за обработка на месото за дюнера, мивка с работен плот за обработка на зеленчуци, хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
В случай, че получавате месото за дюнер готово, нанизано на шиш не е необходима подготвителна площ за месото.
Казус 4
Обект за предлагане на риба и пържени картофи:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за обработка на рибата, мивка с работен плот за обработка на сурови картофи и зеленчуци за гарнитура, хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
В случай, че използвате бланширани картофи и не предлагате гарнитури от сурови зеленчуци не е необходимо да имате подготвителна площ с мивка.
Казус 5
Обект за предлагане на сандвичи тип: тост, бургери, хот- дог, пържени картофи:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за обработка на зеленчуците за гарнитура и картофи, хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
В случай, че получавате готови салати и бланширани картофи е необходимо да имате само една мивка.
Казус 6
Обект за предлагане на палачинки и гофрети:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за обработка на яйцата (само ако влагате пресни яйца), хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки (тесто за палачинки и/или гофрети, което използвате до края на работния ден)
В случай, че получавате готова смес за палачинки и гофрети не е необходимо да имате подготвителен кът с мивка.
Казус 7
Обект за предлагане на печен картоф:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за обработка на зеленчуци и кореноплодни (сурови картофи, моркови и др.), хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
Казус 8
Обект за предлагане на пици, сандвичи и гарнитури:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за приготвяне на тестото за пици, подготвителен кът с мивка, плот и работен инвентар за обработка на зеленчуци, хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
В случай, че получавате тестото за пици готово не е необходимо да имате подготвителен кът с мивка за приготвяне на тестото.
Казус 9
Обект за предлагане на пилета, пилешки бутчета и крилца на грил, пържени картофи и зеленчукови гарнитури:
Необходимо е да има подготвителен кът с мивка, работен плот и инвентар за приготвяне на тестото за птичи продукти, подготвителен кът с мивка, плот и работен инвентар за обработка на зеленчуци, хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини и заготовки.
Не е задължително да имате мивка за зеленчуци ако ме влагате сурови зеленчуци за гарнитура или приготвяте бланширани картофи.
Казус 10
Обект за предлагане на кроасани, закуски и тестени изделия, приготвени от полуфабрикати:
Необходимо е да имате хигиенна мивка за измиване на ръце и работен инвентар, хладилни съоръжения за суровини.
Трябва да имате работен плот, където се разопаковат и престояват тестените изделия преди печене ако технологията го изисква.
Във всеки един от посочените обекти може да предлагате топли напитки, натурални трапезни, изворни и минерални води, газирани напитки, плодови сокове, нектари и пиво, пакетиран сладолед и др.
1.3. Кът за термична обработка термична обработка:
Монтират се уреди за термична обработка: скари, фритюрници, котлони, парти грил, плоча за печене, газов гтил тостери и др. Над уредите за термична обработка, които отделят пари се поставя ефективна вентилационна система или аспиратор, които да отвежда парите и мазнините. Възможно е използване на аспиратор с активен въглен ако няма отводи за отвеждане на парите в помещението.

Уредите за термична обработка са според нуждите на обекта.

1.4.Санитарно- битов кът и санитарен възел
Необходимо е да се осигури изолиран кът за преобличане със закачалки или гардероб за съхранение на личното облекло и работното облекло на персонала.
Необходимо е да има тоалетна за персонала, като вратата й не трябва да се отваря директно в помещението, в което се приготвят или съхраняват храни т.е трябва да има изградено преддверие. Преддверието може да е изградено от леки прегради, но не и от текстилни или найлонови завеси.
2. Необходими документи и разрешителни
2.1. Документи за безопасност на храните, съобразно изискванията на чл. 12 и 18 от Закона за храните (Д. в. бр. 90/99 г. последно изм. и доп. Д. в. бр. 106/2018г.).
1. НАССР система за анализ и контрол на критично контролните точки;
2. Система са за самоконтрол, свързана с добрите търговски и добрите хигиенни практики;
3. Мониторинга програма за изследване на приготвяните храни;
4. Определяне на алергени, съобразно изискванията на Регламент (ЕС) 1169/2011 за предоставяне на информация за храните на потребителите;
Ние разработваме професионално документите за безопасност на храните и ако желаете може да използвате нашите услуги.
След устройство на помещението и осигуряване на документите за безопасност на храните е необходимо да подадете заявление и списък с групи храни (по образец 109 и 84 на БАБХ) в ОДБХ (областна дирекция по безопасност на храните) по местонахождение на обекта. На място се плаща държавна такса в размер 34 лв. или 21 лв. за временни обекти
Законовия срок за извършване на проверка е 30 календарни дни за постоянни обекти и 14 дни за временни обекти, след подаване на документите.
При проверката от инспектори от ОДБХ се проверява материалната база и документите за безопасност на храните. След проверката се издава протокол, с който веднага може да започнете работа.
2.2. Разрешителни от общината:
От общината по местонахождение на обекта се получава разрешително за работното време
В общината подавате протокола от проверката на ОДБХ или удостоверението за регистрация, заявления по образец, фирменото решение, документ за собственост или договор за наем, документ за регистрация на фискалното устройство на касовия апарат. На всички документи, които прилагате е необходимо да направите копие.
2.3. Документация по трудова медицина:
Необходимо е да имате разработка по трудова медицина, в която се описват опасностите, които могат да възникнат за здравето на работещите по време на работа.
Не е необходимо да имате разработка по трудова медицина ако нямате наети работници. Например ако сте ООД и работите само управителите на дружеството.
Ние можем да съдействаме за разработката по трудова медицина.
Надявам се, че с информацията ще бъдем полезни.
Ако имате конкретни въпроси може да ни пишете на имейл: valya.konsult@gmail.com или да се обадите на тел. 0988 357 062- В. Бойчева
Бойчева
Нов
Нов
 
Мнения: 8
Регистриран на: 29 Дек 2015, 23:21


Назад към Експертни консултации

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта