Казано с други думи, стартерът влиза в действие винаги, когато искаме да приведем автомобила в движение и представлява мотор, който се активира електрически при всяко запалване на превозното средство. Този мотор сам по себе си функционира под сравнително ниска мощност, но компресията на цилиндрите за активиране на първите ротации е доста силна. Затова сам по себе си стартерът е силно енергоемък (традиционно изисква между 300 и 350 ампера) и това е причината, поради която се нуждае от акумулатора, който, в перфектния случай, да му осигури, задвижването.
Ремонтът на стартера, съответно, може да изисква различни операции: почистване и смазване (в случай на събиране на прах в стартера), смяна на четки, притискателна пружина, бендикс или ротор, почистване на колектор и т.н.
Самият монтаж на новия стартер следва да става по същата методика, както и демонтажа на неизправния. Ако не сте сигурни в уменията си, добре би било да се доверите на автомобилен механик.
Стартерът, както насочва името му, е автомобилно устройство, позволяващо функционирането на двигателя. И като всички други части, възможно е да бъде повреден. Какво представлява, какви могат да бъдат причините за неизправност и как могат да бъдат отстранени, научете тук.